Los bericht bekijken
Oud 13 juni 2018, 10:59   #403
praha
Secretaris-Generaal VN
 
praha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juni 2004
Berichten: 29.533
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JimmyB Bekijk bericht
Ik weet het zo niet.

Ten eerste vraag ik me af indien er voorstanders zijn van abortus of indien het eerder voorstanders zijn van de legalisering van abortus. Ik beschouw mezelf als dit laatste.
Uiteraard ! Normaliter gaat het daarover als men zegt dat men 'voor abortus is'... enkel rabiate pilaarbijters schermen ermee alsof het dan gaat over fervente abortusfanaten die liefst elke week dat als een vorm van sport willen beoefenen of erger dat het voorstanders zijn die andere daartoe willen gaan verplichten

Citaat:
Ikzelf vind de termijn dus redelijk en ik ben totaal niet gelovig, emotioneel misschien wel.
ah ik ook ... we komen tenslotte van niks en er is als je het even stelt tijd zat om Uw beslissing ( die verdomd redelijk van impact is : postabortus syndroom ) te maken
Dus het psychologische is er steeds... alleen zal het erger ziojn als je het langer uitstelt

Citaat:
Ik vind de hersenactiviteit zelf geen argument trouwens want ik beschouw de foetus hierin niet als belanghebbende partij. Ik kijk naar de omgeving (grootouders, vader, verzorgend personeel, ...) en de impact die een late abortus op hen kan hebben.
Ja sorry maar daar verschillen we dus in mening en treed ik zelfs JvdB bij.
Maar dan nog blijft dat er zoiets is als het zelfbeschikkingsrecht van de vrouw die besluit dat die 'persoon' ( ik overdrijf nu een beetje ) daar niet hoort

Citaat:
Ik denk trouwens niet dat er een noodzaak was om een compromis te maken. De abortuswet is goedgekeurd met een wisselmeerderheid waarbij de tjeven, tegen hun natuur in, steevast tegen hebben gestemd. Een kortere of langere termijn zou daar niets aan veranderd hebben.
Gij denkt alleen aan de tjeven ? Alsof dat andere partijen niet tegen zouden kunnen gestemd hebben moest het bv een termijn zijn zo lang als de zwangerschap duurt

Citaat:
Dus voor mijn part was de bepaling van de termijn geen compris ?* la Belgique maar eerder bepaald vanuit een rationeel standpunt. Ik heb trouwens een artikel van Etienne Vermeersch gelezen desbetreffende en er werd daar totaal geen poging gedaan om een compromis te vinden met de katholieken, integendeel.
Ik heb nooit gesteld dat het was om een compromis te maken met een partij die zich toevallig christelijk noemt.
Ik bedoelde eerder dat ge een compromis hebt ( en al die traditionele partijen zijn al min of meer gematigd ) vanwege de heersende mentaliteit ... en die werd/wordt nog steeds voor een groot deel bepaald door onze christelijke roots
praha is offline   Met citaat antwoorden