Los bericht bekijken
Oud 4 mei 2003, 16:05   #22
Jonas De muynck
Provinciaal Gedeputeerde
 
Jonas De muynck's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Schaarbeek
Berichten: 891
Standaard

Citaat:
IK heb inderdaad even gebeld; en ik heb hen even gebeld...
De desbetreffende studenten? Geef eens de initialen dan weet ik of je liegt of niet...

De ene thesis ging over de KPB in de jaren '50 en werd verdedigd aan de ULB de andere ging over kongo en werd verdedigd aan de VUB.

Citaat:
HEt was niet op order van de PVDA, ze hebben dat uit vrije wil gedaan... anders dan dat is het gewoon dom dat je liegt.
Dat ze daar vanuit de PVDA niet met vijf revolvers tegen hun slaap stonden weet ik ook wel...
Dat ze niet gedreigd hebben met deportatie naar Siberië weet ik ook wel...

Anderzijds is het zo dat ze die mensen toch op zijn zachtst gezegd aangemaand hebben om dat te doen. Die ene student is zelfs uit de partij gezet of gestapt nadien! Het resultaat van de verhandeling beviel hen niet. Zeg jij maar welke thesis het was, dan weet ik of je echt hebt gebeld.

Citaat:
De KP heeft heel goede zaken gedaan: maar na de jaren 50 hebben ze een reforme theorie aangenomen, met name die van Chroetsjov.


Ze waren beter trouw gebleven aan vader Stalin?

Citaat:
De KP was niet de voorloper van Amada en de PVDA, omdat de KP niet is overgegaan in de amada. Amada is ontstaan uit mei 68 en uit de studentenrevoltes en de oorlog in Vietnam.
Dat weet ik ook wel, maar historisch gezien is de KPB de eerste communistische partij en is amada ontstaan als reactie op de KPB dus ze hebben wel een zeer specifieke relatie tot elkaar die helpt verklaren waarom de PVDA de KPB wil uitschakelen als concurrent voor de titel van "échte communistische partij"...

dat was wat ik bedoelde met de zin: "De KPB was de eerste Belgische Kommunistische Partij, afdeling van de derde internationele dus en de enige communistische partij die ooit in een Belgische regering heeft gezeten. De KPB is dus in alles de voorloper van Amada en de latere PVDA."

De KPB was er EERST als communistische partij en nu wil de PVDA zich opwerpen als de énige echte communistische partij en de KPB afschilderen als een partij die "het communisme verraden heeft"...

Citaat:
De PVDA heeft niets gepland voor de toekomst met die thesis, trouwens die thesis is al uitegeven.
De welke????? Geef eens de titel????

Die over Congo en de jaren '50 is nog niet uitgegeven bij mijn weten.

De PVDA is WEL van plan binnenkort een boek uit te geven met daarin de gehele geschiedenis van de KPB! Er is al een stuk van op de site van de PVDA verschenen dat ging over Kongo. De auteur is een vrouw, als je met die mannen gebeld hebt, dan liegen ze!


Citaat:
Jij bent bezig over zaken waarvan jij niets weet: hoe weet jij nu wat de PVDA intern afspreekt???? Jij bent met andere woorden, gewoon aan het zeveren zonder enig doel!
Ga met de desbetreffende proffen praten en vraag eens aan je partij om eerlijk te antwoorden op de vraag naar dat boek over de geschiedenis van de KPB dat in voorbereiding is...

Mochten ze nog ontkennen, confronteer hen dan met deze pagina van hun EIGEN site:

http://www.pvda.be/doc/ms44/kpb_congo.htm

Daar staat duidelijk te lezen, vlak boven de voetnoten:

Citaat:
Deze tekst verschijnt later in het boek De geschiedenis van de Communistische Partij van België waaraan de auteur werkt.
De auteur is: Juliette Broder

Conclusie?

Ik heb btw zelf geschiedenis gestudeerd en heb een vriend die nu aan een thesis over de KPB werkt en wel weet hoe de vork aan de steel zit met betrekking tot die thesissen van PVDA'ers...
Jonas De muynck is offline