Discussie: Besnijdenis
Los bericht bekijken
Oud 30 december 2012, 02:24   #52
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Edina's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 mei 2006
Locatie: Spaceship Earth
Berichten: 12.669
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
ja, en in de VS deden ze dat ook omdat Jezus in de bergrede vertelde dat het beter was jongens te besnijden zodat ze hun Kellog's cornflakes dan sneller konden opeten... of nee wacht, het was mijnheer Kellog zèlf die vond dat besnijden hielp tegen masturbatie! En mijnheer Kellog is de christelijke paus van de ontbijtgranen nietwaar?

Een halve eeuw geleden lieten de meeste christenen hier de amandelen verwijderen bij hun kinderen. Dat stond volgens Edina ook in de boekskes en dat was ook een christelijk gebruik zegt ze. Want het waren toch christenen die het deden en de moslim haalden geen amandelen weg bij hun kinderen.
Je bazelt. Ik heb besnijdenis nergens een christelijk gebruik genoemd, beste circe. Ik heb gezegd dat ook wijd verbreid is onder christenen in de VS.

Maar ter info: je weet toch dat Kellogg naast arts een zevendedagsadventist was, mag ik hopen? En je weet toch ook dat de besnijdenissen werden aangeraden om masturbatie tegen te gaan? En je weet toch hopelijk ook wie er zo tegen masturbatie was gekant?
Edina is offline   Met citaat antwoorden