Los bericht bekijken
Oud 26 januari 2007, 16:58   #38
zorroaster
Europees Commissaris
 
zorroaster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 november 2002
Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
Berichten: 7.391
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door UFSIA Bekijk bericht
om eerlijk te zijn weet ik niet zeker of die ontkracht zijn , oke nationaal vormde nva geen kartel met bub , ik weet ook niet precies waar hij het over had maar misschien een of andere lokale lijst ergens in het brusselse ?
Je snapt nu zelf toch wel dat zelfs een lokaal N-VA-BUB-kartel wel héél bizar zou zijn, niet? Nee, waar ilfalco op doelde (maar dat hem duidelijk boven de pet ging aangezien hij verwees naar een "kartel") was de lijstverbinding die alle Vlaamse partijen in Brussel met elkaar traditioneel sluiten om geen Vlaamse stemmen verloren te laten gaan. Ik neem aan dat je bekend bent met het principe van de lijstverbinding en haar nut?

Welnu, vanwege het cordon maakt het Belang geen deel uit van die lijstverbinding, terwijl in Brussel de BUB zich om de één of andere gekke reden wél aansloot bij die lijstverbinding. Compleet idioot natuurlijk, want de BUB zou nooit een zetel halen of ervoor in de buurt komen: Met andere woorden, zij gaf haar stem weg aan de VLD, SP.A-Spirit, Groen! en CD&V/N-VA.

Dat geval is nu de reden waarom maniakken als ilfalco al meer dan een jaar lopen te kankeren dat de N-VA 'liever een kartel met de BUB sluit dan met het Belang". En op die stommiteit heb ik eventjes gerepliceerd.
zorroaster is offline   Met citaat antwoorden