Los bericht bekijken
Oud 28 mei 2014, 13:02   #22
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mvd Bekijk bericht
Zoals ik voorspelde

Als het tenminste wordt bevestigd.

Ik heb er dus goed aan gedaan daar niet voor te stemmen. Hoe gaat N-VA dat blijven verkopen aan de kudde, zogezegd voor Vlaamse autonomie zijn maar zich nu scharen achter de grootste euronationalist die er maar te vinden is.
Wel, de N-VA stond altijd voor een Europa van regio's waar de nationale staten verdampen he. Zij willen de Belgische bevoegdheden op Europees niveau heffen.

Voor mij is dat een bijzonder slecht idee, want
1) een Europese staat gaat een cacofonie zijn waar Belgie een puntje kan aan zuigen
2) er zijn Europese staten zoals VK en Frankrijk die nooit of te nimmer hun eigenheid zullen oplossen in een Europese Soviet-Unie.

Het feit dat de Belgische staat toevallig een scharminkel is dat niet werkt wil niet zeggen dat de Duitse, Franse, Britse staten zouden moeten "opgelost" worden - en dat gaat ook niet gebeuren.

Europa is een confederatie, en dat is goed ook. Een samenwerkingsverband waar we samen doen waar we over akkoord zijn, en apart doen waar we niet over akkoord zijn. Dat zou zo moeten zijn tot down to de individuele burger, die met zijn medemensen samen doet waar zij over akkoord zijn, en apart doet wat niet.

Daar moet geen bende dwingelanden beslissers een stoeltje krijgen en een extra laag van electorale aristocratie uit de grond stampen he.

Laatst gewijzigd door patrickve : 28 mei 2014 om 13:02.
patrickve is offline