Los bericht bekijken
Oud 22 januari 2021, 09:12   #11
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Wel, om een of andere reden plaatst Twitter die waarschuwing bij ALLE links naar artikels op http://www.ejmed.org

Het is ook enkel een waarschuwing, geen blacklisting of blokkering overigens, het is nog altijd perfect mogelijk om door te gaan naar het artikel.

Dat heeft dus waarschijnlijk niets met dit Ivermectine-artikel an sich te maken maar zijn er een aantal klachten binnengekomen over content op die website waardoor Twitter,nogal grof inderdaad, die waarschuwing nu standaard plaatst bij alle doorverwijslinks.
Het komt wel degelijk door een initiele verwijzing naar dat artikel. Maar ik had daar enkel maar een beschrijving over gevonden op sites waar ik de informatie niet speciaal betrouwbaar noem.

Ze hebben trouwens, volgens die bronnen, een stap terug gezet, en nu enkel maar een warning geplaatst.

https://reclaimthenet.org/ivermectin...dical-journal/

Zoals ik stelde, ik weet niet hoe betrouwbaar bovenstaande bron is, maar het klopt wel met wat nog waarneembaar is.

Citaat:
Veel conclusies kan je daar niet aan verbinden behalve dat Twitter worstelt met regulering en moderatie van goede en slechte tweets.
En dat is geen geheim noch groot nieuws.
Wel, dat is een universeel filosofisch probleem als je enkel "waarheid" zou willen toelaten. De paus dacht dat destijds ook. De weg van de waarheid door censuur is 1984, he.

Het is redelijk duidelijk dat Twitter denkt van de inquisitie van de WHO moeten te zijn, en hier en daar een beetje extra ijver aan de dag wil leggen. Het is zoals Facebook die reclame voor maskers verbood in maart he. En dat komt helemaal niet omdat ze toevallig nogal "wetenschappelijk" zouden te werk willen gaan, dat is gewoon de dynamiek die op gang gebracht is in hun strijd tegen Trump.

Er is een verschil tussen pure kwakzalverij en conspiratie, en praten over mogelijke geneesmiddelen die, om totaal onbegrijpelijke redenen, links gelaten worden door officiele instanties. Dat is in gang gezet met het (foutief trouwens) idee dat praten over HCQ kwakzalverij was te associeren aan Trumpisme waar deze netwerken nu als voornaamste "taak" genomen hebben om het op alle mogelijke manieren te bestrijden, zoals de katholieke kerk elke vorm van reformisme wilde in de kiem smoren. Hierdoor doen ze exact zoals destijds.

Laatst gewijzigd door patrickve : 22 januari 2021 om 09:17.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden