Los bericht bekijken
Oud 6 december 2019, 07:58   #42
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Guine, het probleem is dat gij een halve gare zijt, en ik zeg dat niet als belediging. Je had een intelligente vrouw kunnen zijn, maar als kind (neem ik aan) heeft men uw denken omzeep geholpen. Gij gaat waarschijnlijk hetzelfde doen met uw kinderen. Als kind kan je niet anders dan uw ouders geloven, en als op dat ogenblik misbruik gemaakt wordt van die goedgelovigheid om U een zeververhaal als hoogste waarheid in te pompen, is er veel kans dat uw denkvermogen voor de rest van uw leven omzeep geholpen is, op dezelfde manier dat als men uw clitoris heeft weggesneden.

De reden is dat de mens psychologische verdedigingsmechanismen heeft tegen te grote traumatismen, en het besef dat ge al die tijd in een zever verhaal hebt geloofd en daar uw leven aan vergooid hebt, zou een zodanig groot traumatisme zijn, dat uw hersenen alle pogingen daartoe zullen blokkeren, een beetje op dezelfde manier dat uw hersenen U zullen beletten om uw auto in de ravijn te rijden.

Het is die combinatie van goedgelovigheid als kind, en de psychologische verdedigingsmechanismen later, die misbruikt wordt door religies allerhande om hun zever te propageren door de generaties heen.

Het is niet onmogelijk om eraan te ontsnappen (ik spreek zelf uit ervaring), maar het is verdomme moeilijk. Weinigen slagen erin. De meesten blijven halve garen, zombies van het denken.

Uw rationeel denkvermogen is dus waarschijnlijk irreversiebel aangetast, en gij gaat hetzelfde aan uw kinderen aandoen. Weinig tegen te doen, behalve uitroeien. Het is een verschrikkelijke aandoening.

Laatst gewijzigd door patrickve : 6 december 2019 om 08:01.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden