Los bericht bekijken
Oud 23 mei 2022, 11:51   #26007
DIBO
Burgemeester
 
Geregistreerd: 17 augustus 2020
Berichten: 570
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Als je daar nu komt waan je u in een ander land.
Op zich geen probleem, 30-40 jr. geleden kwam ik graag in (mini) Chinatown in Antwerpen om je even in een ander land te wanen. En buiten dat het toen het drugscentrum van Antwerpen was (met mss. 1% van huidige Mocro omzet), voelde je daar zeker niet buiten gekeken.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Van wat de leuke Abdijstraat vroeger was, daar schiet niets meer van over en het gaat daar van kwaad naar erger.
Ik kwam er lang geleden af en toe en na een 'pauze' van zo'n 20 jaar was ik er eens met de fiets op verkenning door het Kiel gereden... Eén van de 'hoogtepunten' was een zijstraat van St Bernardesestwg waar ik even op de hoek had halt gehouden om eens rustig als 'toerist' het beeld uit mijn geheugen te vergelijken met toestand nu, dus ik stond daar paar minuten lang onwillekeurig te observeren.... Zo'n 100m in de straat stond een groepje 'hang jongvolwassen' deels tegen een dure, grote BMW geleund. En toen die mij in het vizier kregen vielen de gesprekken stil en begonnen ze één voor één zich in mijn richting om te draaien... Ik ben maar wijselijk doorgefietst, want had ik daar blijven staan gapen (in de straat, naar de gebouwen en zeker niet naar hen gefocust) dan denk ik dat het verdere verloop weinig vriendelijk zou geweest zijn....

Thuisvoelen in eigen stad
DIBO is offline   Met citaat antwoorden