Los bericht bekijken
Oud 27 april 2006, 16:07   #32
Scarabaeida
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 10 oktober 2004
Locatie: Ekeren Donk
Berichten: 6.396
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Is dat dan nu al niet het geval?
Jawel, dat is wel het geval. In West-Europa zeker, al vind ik dat tegenwoordig het onderwijs zijn minpuntjes begint te vertonen in Vlaanderen. Vooral de kloof Humaniora/Technisch-Beroeps Middelbaar Onderwijs is veel breder geworden.

Maar toch beweer ik hiermee dat ondanks de frontenvorming en schijnheiligheid aanwezig op discussieplatformen een mens toch ook over meer zelfredzaamheid zou moeten beschikken om voor zichzelf te kunnen denken.


Citaat:
'En wie zijn die 'sommige mensen' volgens jou?
Collumnisten van allerlei kranten, zoals de opiniesectie van DS de twee laatste dagen, maar ook bepaalde individuën op het internet die het nodig achten hun ethiek opzij te schuiven om hun gelijk te bekomen. Een serieus gebeuren als een moord is zo omgetoverd in politiek kleuterpestgedrag.


Citaat:
En dat ondanks het beste onderwijs...
Mjah, er zijn zaken als ethiek en moraal die het onderwijs niet altijd evengoed kan schenken aan mensen.


Citaat:
Het verhaal komt nog maar pas goed op dreef, vrees ik...
Soms zegt men het meeste door weinig te zeggen. Mensen maken er op een te ziekelijke manier een touwtrekspelletje van door het meteen over dat "racisme" is gaan hebben. Men is té geobsedeerd door dat fenomeen en dat is nooit gezond.

Laatst gewijzigd door Scarabaeida : 27 april 2006 om 16:12. Reden: diesleksiefaut
Scarabaeida is offline