Los bericht bekijken
Oud 2 juli 2014, 08:13   #263
skaldis
Banneling
 
 
Geregistreerd: 22 maart 2004
Berichten: 3.520
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Dat is het nu net. Het aandeel verlof ligt veel te hoog. Het gemiddeld aantal verlofdagen bij de NMBS ligt vele malen hoger dan in een normaal bedrijf. Schroef de verlofdagen terug naar een normaal niveau en dan is het probleem van te weinig werknemers meteen van de baan. Maar neen, de vakbonden zullen nooit toestaan dat de NMBS een efficient bedrijf wordt.
In het deel van de NMBS goederen dat geprivatiseerd is hebben ze minder verlofdagen. Maar uiteindelijk evenveel verlof. Want bij de NMBS bestaat er een systeem waarbij gewerkte uren wegvallen. Vorige jaar heb ik zo 26 keer 6.5 gewerkte uren en het jaar ervoor zelfs meer dan 36 keer 6.5 uren verloren. In de privé mag men geen gewerkte uren aftrekken dus kunnen ze die recupereren. Men vergeet ook steeds dat veel van onze werkdagen dagen overlappen en dat wij niet netjes 5 opeenvolgende dagen dezelfde uren doen. Ik kan dus op zes dagen geen dag vrij hebben en toch maar vier gewerkte dagen hebben en mijn buren kunnen me zes dagen overdag voor een werkloze aanzien hebben.
Maar laten we vooral niet nuanceren. Ik ben een criminele luie dief.
skaldis is offline   Met citaat antwoorden