Los bericht bekijken
Oud 7 augustus 2012, 06:31   #253
Tafelpoot
Lokaal Raadslid
 
Geregistreerd: 18 juli 2012
Berichten: 345
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel Bekijk bericht
En dit land is het eneige waar men een stuk locaal gekweekt biovlees zou kunnen eten?
Nee maar ik ga er wel van uit als je probeert te weerleggen dat vegitarisch eten niet beter is voor het millieu, dat je het hebt over hier? Als je het niet hebt over hier, maar wel over de personen van hier, zou je nog steeds naar daar moeten reizen om het vlees te eten en moet je dat transport ook weer bijtellen. Maar ff serieus, er zijn echt nog wel heel weinig landen (of in VS, staten) die hun veevoeder zelf verzorgen. Dus dat lokale stukje bio-vlees met eigen gekweekt veevoeder (en om helemaal den artisanale uit te hangen zelf gefabriceerde antibiotica) is enorm zeldzaam (ook al zeggen ze dat het zo is), in vele gevallen wordt zelfgekweekt veevoeder aangevuld mt geïmporteerde gewassen. Als je dan toch zo'n stukje vlees zou vinden dat authentiek is op dat vlak, zu dat enorm duur moeten zijn.

Citaat:
Ik denk dat een vrijwillige vermindering van de vleesconsumptie inderdaad op zich geen slechte zaak zou zijn. Maar zelfs ecologisch gezien is de globale overstap naar vegetarisme die Eno en zijn schuldgevoelindustrie beoogt dus niet noodzakelijk, noch een oplossing.
Nee er zijn inderdaad duizend andere oplossing, insectenvlees voor bewerkte burgers, etc.. zijn ok een oplossing, als we tot een punt kunnen komen dat de industrie en gebruikers verantwoordelijk en ecologisch met zijn vlees kan omgaan (met bijvoorbeeld inheems veevoeder, etc.) dan zou ik denk ook terug af en toe vlees eten. Maar daar zijn we nog niet.
Tafelpoot is offline   Met citaat antwoorden