Los bericht bekijken
Oud 14 september 2007, 20:40   #17
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bovenbuur Bekijk bericht
Ja, zo kan ik ook wel verdragen verzinnen: ik kan ze niet laten zien, ze zijn geheim.
Dat heb je met verdragen natuurlijk.

Maar wat was het doel er van?
Hier dat was het doel;
De NAVO is een intergouvernementele organisatie van 26 Westerse landen met als doel het grondgebied van de lidstaten collectief te verdedigen. In 1949 is de NAVO in eerste instantie opgericht als machtsblok tegen de Oostblok-landen, welke op hun beurt in 1955 het Warschaupact oprichten. Na het einde van de Koude Oorlog zocht de NAVO naar een nieuwe functie. In plaats van de voorbereiding op het grootschalige conflict met het Warschaupact, wordt er nu meer gekeken naar het oplossen van regionale conflicten.

En hoe werkt dat?
Zo;
De drie hoofdorganen van de NAVO:
- Noord-Atlantische Raad: Het hoogste orgaan van de NAVO, hierin wordt het beleid bepaald. De Raad bestaat uit permanente ambassadeurs uit alle lidstaten, deze ambassadeurs hebben minstens één keer per week een bijeenkomst. Daarnaast komen de ministers van Buitenlandse Zaken van de lidstaten twee keer per jaar bijeen in de Raad. Door middel van consensus neemt de Raad beslissingen.
- Defensieplanningcomité: In dit comité worden de uitgaven van de lidstaten op defensiegebied in overeenstemming gebracht met de plannen van de NAVO. Het comité bestaat ook uit permanente ambassadeurs uit alle lidstaten. Daarnaast komen de ministers van Defensie van de lidstaten twee keer per jaar bijeen.
- Militaire Comité: De militaire autoriteit in de NAVO, het doel van dit comité is het adviseren van de Noord-Atlantische Raad over militaire aangelegenheden. Dit comité bestaat uit de hoogste militairen van alle lidstaten.


Nu moet jij eens achter militaire staatsgeheimen proberen vissen op internet.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?

Laatst gewijzigd door Mambo : 14 september 2007 om 20:41.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden