Los bericht bekijken
Oud 22 mei 2020, 09:39   #60
Travis Bickle
Minister-President
 
Travis Bickle's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2018
Berichten: 4.448
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Het is al in verschillende forumdraadjes besproken.JA,soms kunnen rechters zich enigszins "activistisch" opstellen,maar het grotere plaatje is dat rechters zich dienen te houden aan wetboeken.

Wetboeken worden opgesteld door politici,het "onderhoud" van de wetboeken zou een KERNTAAK van het parlement moeten zijn.

In plaats daarvan is het een grote verzameling half aaneenhangende en interpreteerbare spreuken,beetje zoals de Bijbel en de Koran en zo,waar alleen "justitiepriesters en proceduristen" nog iets kunnen uit puren...

Laten we dus de verantwoordlijkheid kompleet leggen bij de "verkozenen des Volkes" en niet bij de "bedienaren van de eredienst Justitie"...

Want inderdaad,het is eigenlijk "toevallig" als "justitie en "gerechtigheid" nog gelijk sporen.....

En voor de flikken is het natuurlijk onbeschrijfelijk erg geworden,ze worden constant in de rug geschoten door "proceduristen",en moeten nu ook vechten op straat.En dan nog is het "niet goed"
Wanneer een burger aankaart niet tevreden te zijn met het verloop/uitkomst van een proces (of toepassing van een procedure); en daarbij met de vinger wijst naar bijvoorbeeld Koen Geens (minister van justitie), dan eger ik er mij evenzeer aan, dat deze dan letterlijk zegt (Radio 1 - een jaar geleden; naar aanleiding van de dood van Van Espen): "Maar mevrouw, ik kan daar niets aan doen."

Indirect wijst hij dan naar de rechtbank en/of andere magistraten. Frappant. Want net die rechtbank (en/of andere magistraten) doen gewoon hun werk, op basis van de wet die ze ter beschikking hebben. Zij 'moeten' die wet volgen. Wetten, die niet door hen worden gestemd, maar net door o.a. die ministers die keer op keer hun handen in onschuld wassen.
__________________
“I don’t understand bus lanes. Why do poor people have to get to places quicker than I do?”

— Jeremy Clarkson
Travis Bickle is offline   Met citaat antwoorden