Los bericht bekijken
Oud 9 november 2018, 00:11   #43
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Piero Bekijk bericht
Uiteraard gaat het om de gevoelens. Maar dat wordt niet altijd herkend in Pakistan en in Europa. Moslims geloven dat ze persoonlijk verplicht zijn om beledigingen van Allah of de profeet te bestraffen indien de overheid dat niet doet. "want Allah rekent je daarop af". Dit geloof zet dus aan tot moord en wraak uit angst voor straf, angst voor de hel. Dit schijnt maar niet tot de goedgelovige westerlingen door te dringen. Moslims moorden uit angst voor Allah. En jongeren worden gemakkelijk bang gemaakt en willen graag hun moed tonen om hun angst te overwinnen. Een stukje uit een interview van een jonge moslim - ten tijde van het proces tegen de Hofstadgroep.
De profeet of Allah beledigen, dat moet je niet doen, zegt Redouan (24). Hij zit op de publieke tribune in de rechtszaal in Rotterdam, waar een tussenzitting plaatsvindt in de zaak tegen de 'Hofstadgroep', .... Ik keur niet af wat Mohammed B. heeft gedaan. Theo van Gogh heeft het over zichzelf afgeroepen. Politicus Geert Wilders maakt nog een kans, denkt Redouan. ... maar VVD-kamerlid Ayaan Hirsi Ali zal nooit meer veilig zijn. ... Ja, ook hijzelf heeft de plicht om iemand als Hirsi Ali te vermoorden. Ziet hij zichzelf de daad bij het woord voegen? ... Nu niet. Ik ben nog niet ver genoeg in mijn geloof. Maar misschien later, over een jaar of twee, als ik echt serieus ben. Je moet wel. Als je hoort dat iemand kwaad doet en je verzet je niet, dan rekent Allah je daar op af. https://www.trouw.nl/home/-allah-bel...oen-~acff67c9/
Maar islamfobie is niet normaal ... want die jongeman is niet normaal?
Dat je van de gruwel van dat geloof en zijn sharia Islamofoob wordt (in de betekenis van totaal afkerig, niet in de betekenis van 'bang') is normaal. Met al hun wreedheden en stupiditeiten en achterlijkheden. Wat de Islam nodig heeft, is een periode van Verlichting, zoals het Roomse geloof gekend heeft.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden