Discussie: Taalgrens
Los bericht bekijken
Oud 29 maart 2008, 17:29   #115
Essevee_VL
Minister-President
 
Essevee_VL's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 april 2007
Locatie: Muskrun, Das Großflämisches Reich
Berichten: 4.311
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door flamingant Bekijk bericht
Heb ff op basis van de aanwijzingen van DebianFox een kaartje gemaakt. (ik wist sommige gehuchten wel niet liggen, dus gewoon de volledige gemeente ingekleurd)

Een beetje uitleg:

*het gele gebied moet het Vlaamse gewest worden.
*Het rode gebied moet het Waalse gewest worden
*Het bruine gebied moet onttrokken worden aan de franstaligen, momenteel zijn al die gemeenten oftewel franstalig met duitse faciliteiten, oftewel duitstalig met franse faciliteiten (terwijl de grote meerderheid als moedertaal Duits heeft)
Oftewel komt de Duitstalige gemeenschap bij Vlaanderen (waar het taalkundig gezien meer mee verwant is), ofwel (dit prefereer ik) vormt het een eentalig Duits gewest, "het Oostkanton-gewest"
De platdietsche streek, die DebianFox bij Vlaanderen indeelt, moet misschien onderzocht worden, en misschien moeten enkele delen naar de Oostkantons gaan, en enkele delen bij Vlaanderen (maar deze gemeenten horen zeker niet bij Wallonië!)
*Het kleine paarse gebied hebben de Franstaligen tijdens de Belgische revolutie simpelweg aangehecht bij hun kunstmatige staat. Dit gebied rond Aarlen was van oorsprong Luxemburgs (ze spraken er ook letzeburgs) dus het moet teruggegeven worden.
Ik zie dat u ook de gemeente Steenput bij het Vlaamse gewest gevoegd hebt, waarom?
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yoda Bekijk bericht
Zei de neo nazi
Essevee_VL is offline   Met citaat antwoorden