Discussie: Forza Flandria
Los bericht bekijken
Oud 11 juli 2008, 23:11   #62
Jong N-VA'er
Europees Commissaris
 
Jong N-VA'er's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 maart 2005
Berichten: 6.045
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bas Luyten Bekijk bericht
Het cordon bestaat op twee niveau's. Je hebt dit op het niveau van samenwerking in een regering en je hebt dit in de dagelijkse werkzaamheden als parlement.

Over het eerste heb ik op het forum al genoeg verduidelijking gegeven waarom samenwerking niet mogelijk is. Het is aan het Vlaams Belang om aan deze punten te werken.

Wat de dagelijks samenwerking betreft: de N-VA zal ieder voorstel van het VB beoordelen zoals een ander. Aan spelletjes zoals identiek hetzelfde voorstel indienen om dan dat van het VB weg te stemmen doen wij niet mee.
Nog belachelijker zijn ondermeer de groenen die zelfs geen hand willen geven.

Constructief samenwerken kan dus, maar hierin heeft het VB een gigantische verantwoordelijkheid. Die banken vol handjesklappers zullen ons geen stap dichter bij de Vlaamse onafhankelijkheid brengen, integendeel. Hetgeen zij aanraken verandert in politiek steen.
De stap-voor-stap techniek lijkt me de slechtste nog niet. Wie inspireerde de wooncode, wie installeert controle op het franstalig faciliteiten onderwijs, wie hield de pen vast bij het hoofdstuk inburgering, dankzij wie is er een degelijk Vlaamse randbeleid, wie zorgt voor ondertiteling van tv-programma's, wie zorgt voor een samenwerkingsakkoord waardoor we een stem krijgen in Europa,...? Ik kan zo nog eventjes doorgaan.
Nu de realisaties van het VB: ... juist ja.

Over de laatste alinea: ik was deze morgen zelf aanwezig in Dendermonde voor de 11-juli -actie. Hoevaak we de mensen niet hebben moeten duidelijk maken dat we geen VB'ers waren alvorens ze de folders wilden aanvaarden...
De waarheid is gewoon dat het VB enerzijds het Vlaamse bewustzijn verder heeft losgemaakt bij een bepaalde groep, maar dat anderzijds bij het brede publiek de aversie tegenover het Vlaamse denken groter heeft gemaakt én dat laatste is toch een zwaar probleem aan het worden hoor mensen.

Ikzelf -en ik zeg dit niet graag- krijg de indruk dat het VB eerder een welkom geschenk is voor de Belgicisten en dat dit land daardoor langer nog overeind zal blijven.

Politiek klopt het evenwel dat N-VA sinds een jaar de gebeten hond van de francofonen is geworden, maar ach...het sterkt ons enkel in het feit dat we goed bezig zijn.
__________________
VLAANDEREN VRIJ
Jong N-VA'er is offline   Met citaat antwoorden