Discussie: Forza Flandria
Los bericht bekijken
Oud 17 juli 2008, 11:02   #77
Savatage
Secretaris-Generaal VN
 
Savatage's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 december 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 21.732
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bas Luyten Bekijk bericht
Wat heeft het VB dan teweeg gebracht? Buiten het besmetten van Vlaamse symbolen? Het opzetten van bevolkingsgroepen tegen elkaar?
Het cordon sanitaire is een welgekomen excuus, het is enerzijds de levensverzekering van de linkse partijen maar óók die van het VB zelf. Waarom ook wij niet samenwerken met het VB heb ik meer dan omstandig uitgelegd op dit forum.
Dat het de levensverzekering van links is gaat u mij niet horen ontkennen, maar stellen dat VB zelf blij is met het cordon sanitaire slaat nergens op. De partijleiders willen niet liever dat het cordon sanitaire verbroken wordt, zodat ze samen kunnen regeren met andere partijen om de Vlaamse onafhankelijkheid te realiseren. Zij zijn al tegen het cordon sanitaire vanaf de dag dat het gevestigd is.

Citaat:
Ook voor de verwezenlijkingen verwijs ik u naar andere topics op dit forum. Zo had ik het over het Vlaamse Randbeleid, inburgering, wooncode,...
Wie denkt u dat de CD&V naar voren duwt? Door wie hebben ze maandag die beslissing genomen? Dankzij wie (en welk programma) werd het Vlaams kartel de grootste Vlaamse partij? Denkt u echt dat Leterme zo standvastig zou zijn zonder de N-VA? Best iets genuanceerder te werk gaan...
Persoonlijk denk ik eerder dat de Vlaamse bevolking na Verhofstadt behoefte had aan een Vlaamse politiek die zich agressiever opstelde tegenover de Walen. Verhofstadt is in zijn 8 jaar nooit 1 keer in de weg gaan staan van de Waalse politici. De CD&V en Leterme zouden imo net hetzelfde gepresteerd hebben zonder de NVA. De NVA heeft inderdaad invloed uitgeoefend op de CD&V, maar of die invloed een significant effect heeft gehad betwijfel ik ten sterkste.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden