Discussie: Forza Flandria
Los bericht bekijken
Oud 17 juli 2008, 22:20   #79
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 10 december 2003
Berichten: 8.043
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bas Luyten Bekijk bericht
Welke prijs werd hieroor betaald? Het gaat om Vlaamse bevoegdheden in het Vlaams regeerakkoord. Aan wie zouden wij dan betaald hebben? Integendeel, de ideeën die wij 4 jaar geleden voorstelden worden nu gretig overgenomen door andere partijen die maar al te graag de pluimen op hun hoed steken (kijk maar naar Keulen en de wooncode). Als u dit alles 'in de marge' vindt dan weet u niet wat u zegt.
Ik weet perfect wat ik zeg want het is in de marge. Wat helpt het dat je vereist dat iemand zich bereid verklaart Nederlands te leren als je het niet kan afdwingen? Geloof je nu zelf echt dat dat iets noemenswaardigs bereikt?

En Vlaanderen betaalt elke dag dat belgië bestaat een prijs. Er zijn de louter financiële transferts, maar het is ook het veel 'linkser' dan de vlaming wenst beleid dat hij door de strot geramd krijgt.

Btw: de verfransing gaat nog door. Elke dag. 'Gestopt'? in welke wereld leeft u? Ik werk in het vlaamse Zaventem en heb daar al mogen meemaken dat garcons in deze 'vlaamse' gemeente eentalig Frans spreken. Gestopt? Komt u ooit in Vlaams Brabant?



Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bas Luyten Bekijk bericht
Uw laatste stuk doet me toch wel lachen. Heb trouwens nog nooit een zin gezien waarin de woorden 'verwezenlijkingen' en 'VB' samen te lezen waren.


- Het VB is er in geslaagd een gigantisch taboe te leggen op de Vlaamse onafhankelijkheid. Alles wat zij aanraken verandert in str*nt. Ze hebben een smet gelegd op de Vlaamse Leeuw, op het volkslied en iedere rechtmatige eis van een taalgemeenschap. De associatie tussen Vlaanderen en racisme is ook een verwezenlijking van het VB. De enige schaamte die een Vlaming voelt bij het uitdragen van symbolen is de mogelijke associatie met het VB.
Het gebruik van woorden als stront laat ik voor uw konto. Ze zeggen meer over u dan over het VB, net zoals de rest van deze tirade.

Ik ken ook geen vlamingen die zich schamen voor de vlaamse leeuw omwille van het VB. Het 'negatieve' imago van de vlaamse leeuw moeten we in mijn ogen eerder gaan zoeken bij 'PoCo' links dat geen kans voorbij liet gaan om alles wat naar een nationaliteitsbesef ruikt belachelijk te maken.

Ik moet de eerste buitenlander nog tegenkomen die een probleem heeft met het VB ook. Maar ja, ik behoor dan ook tot de klasse van werkende mensen die zich zorgen maken over waar naartoe Europa aan het evolueren is en niet tot een kring van linkse academici of journalisten.

Tenslotte: ah ja de Volksunie heeft vlaamse onafhankelijkheid bespreekbaar gemaakt zeker? Oeps... de volksunie wou geen onafhankelijkheid, het VB wel.
Is het dan de N-VA? Lijkt me nogal sterk aangezien het VB lang voor de N-VA er ook voor pleitte al meer stemmen mee haalde dan de N-VA ooit heeft gedaan. Onafhankelijkheid is niet eens meer dan een vage lange termijndoelstelling bij de N-VA. Ik vraag me af of je jezelf dan nog wel een separatistische partij kan noemen.

Ik wil hiermee niet zeggen dat het VB de enige is die de 'pluim' van uit het taboesfeertje halen van vlaamse onafhankelijkheid op zijn hoed mag steken, maar ze hebben er wel het meest toe bijgedragen. (hoewel ik de halsstarrigheid van de Waalse politici ook wel een groot deel van de 'verdienste' wil geven) en vandaag de dag zelfs een beetje de N-VA - zij het dan veeleer omdat zij hebben aangetoond dat wat het VB zegt klopt, i.e. er valt niet te onderhandelen met de franstaligen.


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bas Luyten Bekijk bericht
- Het VB heeft niets gekanaliseerd. Integendeel, ze maakt repetitief gebruik van stigmatisering en opruiende taal. U denkt toch echt niet dat het VB enige contructieve rol heeft gespeeld in zoals u het zegt 'het kanaliseren van de woede van de bevolking'? Ja, en N-VA heeft de builenpest uitgeroeid... Dit is echt te absurd....
Ga eens praten met wat vlamingen die in een door migranten gedomineerde wijk leven en herzie uw mening dan maar snel. Maar ik neem aan dat u in zo'n wijken niet komt. Het is veel makkelijker de ogen te sluiten en de slachtoffers van de multicul (want dat zijn ze namelijk) af te doen als 'slechte' mensen wiens mening en lot van ondergeschikt belang is.


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bas Luyten Bekijk bericht
- Deze is echt wel grappig. Woord houden na de verkiezingen als men geen beleidsbevoegdheid heeft. Zo kan ik het ook. Ik hou ook mijn woord als oppositieraadslid in Keerbergen. Je moet echt al ongelofelijk lomp zijn om zefs in de oppositie uw woord niet te kunnen houden.
Je kan moeilijk vuil worden als je niet in de keuken staat hè.
Het is een verdienste om ervoor te kiezen niet aan de macht deel te nemen als je er niet voldoende van je programma in kan waarmaken. Als je teveel water in je wijn doet bereik je immers het tegengestelde van je programma. Denkt u dat België nog bestaan had als er niet al al die duurbetaalde staatshervormingen geweest waren, vaak 'met de dood in het hart' gesteund door zogenaamde vlaams-nationalisten? Volgens mij was België dan al lang voltooid verleden tijd geweest.

Het ziet er trouwens dik naar uit dat de N-VA ondanks alle verwijten aan het VB tot identiek dezelfde conclusie gaat komen.



Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bas Luyten Bekijk bericht
Ter info: Matthias Storme is niet weg....
Daarom dat hij de N-VA zelf niet vermeld op zijn eigen webpagina als een organisatie waar hij toe behoort en talloze andere lidmaatschappen wel zeker? Voor een van de mede oprichters lijkt me dat als signaal duidelijk genoeg...

van http://webh01.ua.ac.be/storme/


Vlaams en dus Nederlands:

oud-algemeen-voorzitter (1996-2004) van het Verbond der Vlaamse Academici
voorzitter van de Orde van de Vlaamse Leeuw
oud-voorzitter (1996-2000; lid van het DB 2000-2006) van het Overlegcentrum van Vlaamse Verenigingen
lid (oud-hoofdbestuurslid) van het Algemeen Nederlands Verbond (ANV)
lid van het hoofdbestuur van de Vlaamse Juristenvereniging en de Staatsrechtconferentie
lid van de Algemene raad van de Vlaamse Volksbeweging
lid van de Raad van Bestuur van de vzw Elfdaagse Vlaanderen-Europa en lid van de Raad van Bestuur van de vzw Beweging Vlaanderen-Europa, organistaoren van "Vlaanderen Feest"
lid van de Orde van den Prince (afdeling Brussel)
lid van Visie en Werkelijkheid, christendemocratische denkgroep
lid van Nova Civitas, liberale denktank
2006 opgenomen in de Europese Eresenaat van de BVSE-UEF
lid van de Marnixring, voorzitter Marnixring Gent Corneel Heymans
vast medewerker Doorbraak
werkend lid Vlaams-Zuidafrikaanse Cultuurstichting en van de Academisched contactgroep van de Stichting
lid Vereniging Algemeen Nederlands

Laatst gewijzigd door Rr00ttt : 17 juli 2008 om 22:36.
Rr00ttt is offline   Met citaat antwoorden