Los bericht bekijken
Oud 19 september 2017, 19:48   #2
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 79.997
Standaard

Iemand die zijn hele leven wel gewerkt heeft, en dus bijgedragen heeft, moet in het algemeen - en bij verder gelijke omstandigheden - meer pensioen hebben, dan iemand die dat niet gedaan heeft.

In het algemeen dus. Uitzondering die vanzelfsprekend is: zwangerschapsverloven (maar ... mogelijks niet voor kleine nr. 3, 4 enz. .. bla bla ..)

Uitzondering waar omtrent de modaliteiten nog gesproken moet worden: onvrijwillige werkloosheid gedurende 1 jaar. Dat mag onder de solidariteit vallen.

Maar meer dan één jaar werkloosheid, wat mij betreft, en mocht ik daarover kunnen of moeten stemmen: negatief.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden