Los bericht bekijken
Oud 29 mei 2009, 05:16   #443
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MartinVeltjen Bekijk bericht
Wil je een aantal mensen (intellectuelen ?) die op Groen gingen stemmen, overtuigen om op CD&V of open VLD te stemmen met de foute informatie van Groen over kernenergie als argument?
Niet speciaal. Ik heb natuurlijk, zoals iedereen, mijn eigen politieke voorkeuren die, zoals neem ik aan bij de meeste mensen, ik niet terugvind in een specifieke partij, maar een beetje verspreid over verschillende partijen, en nooit in de goeie combinatie, maar ik ben daar niet zo fanatiek aan verbonden om andere mensen te willen overtuigen om voor die of zus partij te gaan stemmen. Als ik voorkeuren heb, is het op bepaalde topics, en niet speciaal voor bepaalde partijen.

Citaat:
Wat is jouw 'gevoelsmatige' drive om groen hier aan de kaak te stellen? Hierboven zeg je dat als de dommeren of de stijfkoppen zich niet laten storen, dat dat hun zaak is, maar anderzijds merk ik ook dat je toch blijkbaar heel bezorgd bent over het milieu, de mensen in de 3de wereld die het meest gaan lijden onder de klimaatsverandering en ook over de mensen en bedrijven dichter bij huis die hun elektriciteit duurder zullen moeten betalen zonder kernenergie. Of is het meer een verontwaardiging tegen foute informatie tout court?
Dat laatste: een verontwaardiging over (opzettelijk) foute informatie.

Citaat:
Als groen het dus 100% eerlijk zou spelen zou je, (gezien je bezorgdheid voor het milieu, de derde wereld en onze zwakkere medeburgers) misschien wel veel standpunten met hun delen. Alleen hou je wel van grootschaligheid en grote machtsconcentraties.
Ik heb het niet speciaal voor of tegen het milieu of voor of tegen machtsconcentraties. Ik wil er gewoon maar op wijzen dat er kwiebussen rondlopen die beweren de voorvechters van het milieu te zijn, en die dingen doen die daar nefast voor zijn. Die dingen kunnen zelfs wel goeie redenen hebben, maar ze geven er verkeerde voor op. Het is dat wat ik wil aangeven: een dikke fout in de redenering.

Muggeziften is een beetje mijn specialiteit. Ik heb verschillende wetenschappelijke publicaties waar ik fouten ga halen uit andere publicaties. Dat levert mij veel vrienden op

Citaat:
Stoort die leugenachtigheid je alleen bij groen en kernenergie of ook bij andere partijen en andere thema's?
Voornamelijk bij groen en kernenergie, gewoon omdat ik dat vakgebied goed ken. Als er ergens partijen zijn die de wetten van Newton in twijfel trekken, dan zal ik daar ook tegen fulmineren. Een partij die de klassieke geneeskunde wil verbieden ten voordele van homeopatie zou ook van de stok krijgen van mij.

De meeste partijen nemen echter standpunten in op vlakken waar ik veel minder bekend ben met de feitelijke informatie, of waar de redeneringen en feiten veel minder stevig wetenschappelijk vastliggen. Het zijn dus onderwerpen waar het veel moeilijker is om duidelijk aan te geven dat ze zever in pakskes aan 't verkopen zijn en waar iedereen dus zijn rechtmatig buikgevoel kan laten spreken, omdat er geen duidelijke wetenschappelijke feiten worden tegengesproken.

Laatst gewijzigd door patrickve : 29 mei 2009 om 05:22.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden