Los bericht bekijken
Oud 25 juni 2004, 10:25   #12
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elmer
ik denk niet dat de verkiezingsslag in Belgie een verkeerd beeld heeft opgeleverd , dat komt omdat wij gelukkig links rechts en centrum hebben . Van een (verkiesbare)extreme partij is er in Belgie niet echt sprake . Maar stel je eens voor dat het Vlaams blok 'echt' extreem uit de hoek zou komen en er geen links was , iedereen die dan niet akkoord is met de regerende partij en iets anders wil gaat dan voor extreem of blanco stemmen en iedereen die er wel voor is gaat dan ook extreem....en dat zou toch een vertekend beeld geven .
Het mogelijke (doem)scenario dat jij hier beschrijft, en wat een vertekend beeld zou opleveren, zou in jouw geval enkel ontstaan door een gebrek aan aanbod.

Het is dus geen argument tegen stemrecht, daar het 'vertekende' beeld in beide gevallen zou optreden (wegens andere oorzaak).


Citaat:
Veel Belgen aanzien het vlaamsblok als extreemrechts en dat is de fout ,
Dat laat ik aan elk individu over om het voor zichzelf uit te maken.

Citaat:
(ik wil wel benadrukken dat ik zelf groen/rood getint ben) maar ik vind het buitensluiten van het blok geen goed idee , ere wie ere toekomt .
Het politieke spelletje meerderheid/minderheid is per definitie gericht op uitsluiting.
Ware democratie zou een Konkordanz model met geheime stemming zijn, waarin elke partij naargelang vergaarde stemmen, zijn gewicht proportioneel kan laten gelden (of de strekkingen ons nu aanstaan of niet)
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden