Los bericht bekijken
Oud 11 februari 2017, 11:17   #20
Scorpio
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 juli 2007
Berichten: 4.823
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Integendeel, mensen zoals ik hebben er een probleem mee dat rechters wetten anders kunnen uitleggen dan de wetgever bedoelde.
Dat noem ik ook geen scheiding der machten en dat is een probleem.
Sorry, maar dat is het grootste nonsens-excuus dat er is. Het is niet meer dan een eufemisme voor 'ze leggen de wet niet uit zoals IK wil dat ze wordt uitgelegd'. De job van een rechter bestaat er juist uit om wetten te interpreteren, en da's wat ze doen. Als een wet zodanig kan worden geïnterpreteerd dat ze iets anders gaat betekenen dan wat bedoeld was, dan wil dat zeggen dat die wet slecht geschreven is, en moet je een betere wet schrijven.

Je vergeet ook dat tot hiertoe in de verschillende rechtzaken tegen deze EO de Trump Administration er nog GEEN ENKELE gewonnen heeft. En dat lang niet al de rechters 'linkse' rechters zijn. De rechter die het verbod heeft laten opschorten, Robart, is benoemd door Bush 43. Het proces in beroep werd voorgezeten door drie rechters, waaronder opnieuw eentje aangesteld door Bush 43, en de uitspraak van deze rechtbank om de opschorting van de EO niet ongedaan te maken was UNANIEM. Dat wil zeggen dat de conservatieve rechter opnieuw TEGEN de EO stemde.

Zijn AL die rechters dan linkse debielen die de democratie verkrachten?
Scorpio is offline   Met citaat antwoorden