Los bericht bekijken
Oud 14 februari 2013, 12:59   #41
Jacob Van Artevelde
Europees Commissaris
 
Jacob Van Artevelde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2008
Locatie: LEUVEN / DIETSLAND / DE HERENIGDE NEDERLANDEN
Berichten: 7.933
Standaard De 250 €: een mooie overwinning voor de Francité!

Over die 250 € 'vreemdelingentaks' bestonden reeds twee draden het het forum 'Binnen land', Jo!

Maar goed, dan kan ik ook hier mijn opvatting ten beste geven. Ik ben zoals Van De Camp tegen de 250 € maar mijn motivatie is anders dan de zijne.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jacob Van Artevelde Bekijk bericht
Vreemdelingen die in België toekomen zullen des te meer voor Brussel kiezen door dit de facto Antwerpse ontradingsbeleid. En ze zullen er dan de verfransingsmachine passeren tot meerder eer en glorie van de Francité.

De uitdaging van Vlaanderen voor het feit dat Brussel oprukt naar anderhalf miljoen Franstaligen zou moeten zijn van zo snel mogelijk uit te groeien tot een stad van 1 miljoen Nederlandstaligen.
Maar op deze manier gaan we er natuurlijk niet komen.

Zeeer kortzichtig dus van de NVA. Vreemdelingen die zich in Antwerpen - en in Vlaanderen in het algemeen vestigen - zijn nimmers gedoemd op op termijn te assimileren door de afwezigheid van anderstalig onderwijs. Iedereen die in Antwerpen komt toekomstige kleine Nederlandstaligen maken zou met open armen moeten ontvangen worden.

Maar neen men gaat liever in kortzichtige bekrompenheid, de racistische toer op en verraad hierdoor de Nederlandstaligheid!....
Ik zie met lede ogen aan hoe de Franstalige Brusselse politici reeds handenwrijvend gniffelen bij deze beslissing ...
De NVA voedt de Brusselse verfransingsmachine.
__________________
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal.
Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie!
Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden.

Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 14 februari 2013 om 13:02.
Jacob Van Artevelde is offline   Met citaat antwoorden