Discussie: Onrust in Venezuela
Los bericht bekijken
Oud 18 maart 2019, 14:59   #358
Frankenstein
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 26 april 2008
Berichten: 6.442
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Hoe wil men kunnen oordelen als men Venezuela enkel kent door de politieke filter van de westerse Main stream media a la The Guardian?
Dat is het probleem: het is pro of tegen.


Het nare van mijn bezoek aan Venezuela was - inmiddels meer dan 10 jaar geleden - dat ik een totaal gepolariseerde samenleving zag.

In Brazilië is mij niet echt opgevallen dat rijk, middenklasse versus arm en straatarm elkaar tegen het leven stonden. Het kan inmiddels ook daar inmiddels veranderd zijn..

Een samenleving waar groepen elkaar in de haren vliegen en niet willen luisteren, kan verschillende oorzaken hebben.

Ik stel wel Chavez verantwoordelijk dat hij zich heeft afgekeerd tegen te middenklasse - terwijl hij in den beginne deze groep op zijn hand had. Dat de 1% het land heeft geplunderd en blijkbaar nog steeds kan shoppen in supermarkten waarvan alles te krijgen is, maar wel tegen (veel) hogere prijzen dan internationaal de norm is - is ergens schandalig.

Daar hoort de berichtgeving over te gaan.

Bestuurders die gefaald hebben in uitvoering.

Nu worden 'ze' gesaboteerd van buitenaf.

Het is mij niet duidelijk wat hier de middenklasse van vind, nml. even doorbijten en het wordt na Maduro weer beter of zijn ze murwgeslagen en het enige wat telt is brood op de plank.

Ik denk ook dat de crash van de stuwdam van hogerhand is gespeeld. Doch neemt niet weg waarom er buitenlandse journalisten moeten worden opgepakt als ze filmen wat er nu speelt in Venezuela; enorme milieuvervuiling en een compleet gecorrumpeerde politie en grenswacht.

Laatst gewijzigd door Frankenstein : 18 maart 2019 om 15:02.
Frankenstein is offline   Met citaat antwoorden