Los bericht bekijken
Oud 6 juli 2019, 08:12   #1174
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.603
Standaard

Zijn er oplossingen in de maak?

Zoals ik al eerder wist te schrijven is men naarstig op zoek naar hoe de afvalberg aangepakt zou kunnen worden.

Op het gebied van kernafval is er onderzoek naar een kernreactor die 'afval opvreet'.

Reactor van de toekomst vreet kernafval.

Niet alleen in China is men daar naar op zoek om de afvalberg een kopje kleiner te maken.

Nieuwe onderzoeksreactor in Mol moet langlevend kernafval aanpakken.

Zoals u kan lezen op de laatste site zijn er altijd 'stemmen' die de onderzoeken in twijfel trekken.

En dan hebben wij de plastiek berg nog.

En ook daar is men op onderzoek uit gegaan om ook deze een kopje kleiner te maken.

Washington State University (Richland USA) heeft een manier gevonden om platiek om te zetten tot kerosine/diesel.

Het onderzoeksteam van de bewuste University maakt zich zelfs sterk met te zeggen dat zij met die processen bijna 100% van energie kunnen herwinnen uit de plastiek berg.

Lijkt mij een goede zaak als het allemaal werkt?

Research group finds way to turn plastic waste products into jet fuel.

Naar zeggen van het research team in kwestie is de brandstof die men uit dat proces heeft kunnen terugwinnen van goede kwaliteit net als de vrijgekomen gassen die ook terug gebruikt kunnen worden.

Jet Fuel From Plastic Bottles? It’s Possible, Say Washington State University Researchers

Of het allemaal zo een vaart zal lopen dat valt nog af te wachten maar het onderzoek op zich lijkt mij een goede zaak.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 6 juli 2019 om 08:15.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden