Los bericht bekijken
Oud 23 november 2016, 21:12   #100
Jacob Van Artevelde
Europees Commissaris
 
Jacob Van Artevelde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2008
Locatie: LEUVEN / DIETSLAND / DE HERENIGDE NEDERLANDEN
Berichten: 7.933
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door edwin2 Bekijk bericht
Ik zie een klein Europa met meerdere talen binnen de Heel Nederlandse context op het hoogste niveau niet zitten.
Maar afgezien van het sloganeske "weg met de terroristen" is het niet duidelijk waarom precies niet. Wat is m.a.w. uw tegenargumentatie
Citaat:
Begrijp ook niet dat u niet tevreden bent om Wallonië te verzelfstandigen.
Dat is spijtig dat ge dat nog steeds niet begrijpt.
IK heb het reeds zo dikwijls uitgelegd: A) een bufferfunktie voor Dietsland tegen de Franse imperialistische landhonger die ik trouwens historisch onderbouw.
B) Het niet postuum belonen van de Franse imperialistische vorsten door zo maar gratis en voor niets onze erfvijand te belonen met een nieuw departement.
En daarbij moet één ding toch wel duidelijk zijn:Een onafhankelijk Wallonië is de eerste stap naar de aanhechting bij Frankrijk.
Een aanhechting die dan perfekt zou passen in de eeuwenlange stapsgewijze opslorping der Nederlanden door de grote imperialist uit het zuiden. Dat dominoëffekt moet gestopt worden in de plaats van bestendigd!

Mijn beste Edwin, in u is waarlijk geen geestelijke zoon van Keizer Karel verloren gegaan: Wij, Karel, bij de gratie Gods Rooms Keizer (...) laten weten aan allen die nu zijn en hierna wezen zullen, dat wij geoordeeld hebben dat het van groot belang is voor onze voornoemde landen (...) dat zij in de toekomst altijd onder eenzelfde vorst zouden blijven die ze in één geheel zou houden, wetend dat hun deling ten gevolge van succesies en erfenissen hun ondergang en ruïne zou betekenen. Afgescheurd en van elkaar gescheiden zouden zij ten prooi kunnen vallen aan buurstaten (...). Dit zal echter kunnen vermeden worden indien onze landen altijd in het bezit blijven van één vorst die ze als één geheel bestuurt. Gegeven in onze stad Brussel in de maand november van het jaar Onzes Heeren 1549."

Nadien, in 1815 zaten ze te Wenen trouwens op dezelfde lijn, toen het VKN werd opgericht als bufferstaat tegen de Grote Agressor, en zeer terecht.
De geest van Willem van Oranje keek toen vanuit den hoge neer en zag dat het goed was. Die van Lowie Kators knarsetandde....

Begrijp me echter niet verkeerd: niet dat ik een speciale verbondenheid heb met de Walen, maar ik zie Heel-Nederland geopolitiek in het (opportunistische) belang van Dietsland.
__________________
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal.
Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie!
Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden.

Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 23 november 2016 om 21:17.
Jacob Van Artevelde is offline   Met citaat antwoorden