Los bericht bekijken
Oud 8 oktober 2017, 16:56   #60
werkman
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 5 december 2014
Berichten: 6.830
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Wat wil jij nieuwe putten gegraven zien???

Marie; ik zal mij ditmaal houden bij de topic. En overwegende dat je klaagt over onze pers zal ik er ditmaal de bronvermelding bijvoegen.
Het ging toch in deze topic over hypocrisie nietwaar?
Welnu; in "De Morgen" van zaterdag 16/9/2017 staat een bijdrage van professor emeritus Mark Elchardus. Wat nu volgt is niet mijn zienswijze dus.
Hij schrijft dat migranten het nieuwe kanonnenvoer zijn.
Machthebbers in de landen van oorsprong laten ze emigreren om voordelen te bedingen tegenover Europa.
Lees dus zijn bijdrage.
En als je dan verder denkt begrijp je tenvolle de hypocrisie van bepaalde partijen. Wie verdedigt hun komst en verblijf in de landen van melk en honig?
Wie maakt in dit land zichzelf uit voor racist?
Hoeveel kost deze hypocrisie onze schatkist?
En dan is er nog niet onderzocht waarom er met lege diplomatentas op vriendschapsbezoek gaan om nadien met een volle door te reizen naar de Kaiman-eilanden. Er zijn immers landen met geld teveel.
En wij blijven hier achter met de geschapen miserie en de diplomatenkas zonder bodem.
Die sukkelaars ginder opvangen en proberen een menselijk bestaan te helpen opbouwen is niet aan de orde. Dat is nooit aan de orde geweest.
Maar ondertussen zijn het toch onze benen en andere ledematen die af en toe bij de genade van Allah door de lucht vliegen.
Wij "shaffen dass"! Wij "shaffen" juist niks. Nougabollen!
Zorg dat er een veilige vluchthaven in Afrika komt en geef zelfs deze mensen wapens om eigen veiligheid en die van vrouw en kinderen te beschermen.
En desnoods mag Europa helpen. Niet hier maar wel in Afrika.
Teveel criminelen verdienen teveel aan de huidige gewilde wanorde.
Maar geen erg hoor! Als het vet van de soep is zullen de Chinezen wel hun zonnecellen komen plaatsen in de Sahara en zeewater destilleren.
Ze hebben nu al via hun bedrijven reeds de vruchtbaarste gebieden van Afrika in handen. En Europa? Europa vult diplomatenkoffers. Tot ze ons niet meer zullen nodig hebben. Het levend slachtvee krijgt ook vroeg of laat zijn verstand. Desnoods na een opleiding in andere buitenlanden en eigen mensen onder hen die in dienst willen staan van eigen volk.
Momenteel is dat nog het grootste probleem, mensen opleiden met een geweten. De know-how is er of zal komen maar het geweten is er nog niet.
Het westen heeft dat reeds genoeg bewezen in het verleden.
Generaties hebben de slimme zwartjes duidelijk gemaakt dat wij niet kwamen om hen te helpen. Wel om hun continent te plunderen.
En dit met behulp van surrogaat leiders die wij vrij spel blijven geven.
Dat gaat zich wreken. Mogelijk zullen onze kleinkinderen geconfronteerd worden met de nalatigheden van hun ouders en grootouders.
Tenminste als wij nu reeds niet "de bom" op onze nek krijgen.
Het loopt verkeerd. Alles kaat koet. Zolang het nog duurt.
werkman is offline   Met citaat antwoorden