Los bericht bekijken
Oud 17 januari 2018, 07:04   #420
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.384
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Mensen komen niet naar een Blanke wereld mensen gaan gewoon naar een Andere in hun ogen betere wereld. Dat hebben ook de Italianen de Spanjaarden en de Grieken gedaan in de jaren 60.Volgens mij waren dat toch ook eerder blanken ( misschien ietsje meer gebruind dan wij maar kom)
Turken en Noord Afrikanen hebben een Kaukasische achtergrond. Uitgezonderd een beetje negroïde/mongoloïde invloeden hier en daar zijn het "blanken".
Citaat:
In Qatar of de Verenigde Arabische Emiraten werken honderdduizenden Aziaten(Filipijnen Vietnamezen Birmezen Bangladesh enz) in de bouw. Blijkbaar trekken die dan niet naar een Blanke wereld maar wel naar een (welstellende) niet blanke moslimwereld.
Wow, als ge die halfslachtige slavendrijvernij gaat vergelijken met de gebraden kiekens die hier rondvliegen.
Ik ben nu al een paar keer in Dubai geweest als gast bij een Brit die daar werkt voor een Belgische firma. De enige reden waarom er zoveel "gastarbeiders" daar bezig zijn is omdat de Arabieren zelf geen enkele reden hebben om de handen uit de mouwen te steken. Het geld komt vanzelf, en anderen zullen wel voor werken.
Aziaten (uitgezonderd Japanners) en Indiers zijn er zelfs geen 2derangsburgers. Is een €mirati niet tevreden over een werknemer, dan krijgt die vrij snel een enkeltje "thuisland".
Westerlingen hebben het op dat vlak een pak gemakkelijker, en die moeten het al bont maken willen ze een stamp tegen hun kloten krijgen. (dronken rondlopen op't straat en moeilijk doen tegen de politie bijvoorbeeld. )
Citaat:
Mensen ontvluchten niet hun land omwille van religie. Ik heb hier nauwelijks weet van Moslims uit Qatar of Dubai of SA ?
Da's net het punt. Die zijn binnen hun zandbak de machtige tisten die de gastarbeiders kunnen uitbuiten omdat ze de wetten zo gemaakt hebben.
Die hebben alle comfort uit West Europa/Noord Amerika/Rijk Azië, zonder dat ze moeite moeten doen. (wandel maar eens door de shopping malls in de VAE, je snapt het zo). En ze zijn met niet zoveel uiteindelijk, de paar die het toch afbollen zijn zeldzaam in vergelijking.
Citaat:
Tunesiërs en Egyptenaren zijn hier ook niet zo talrijk. Als die moslim landen dan wat paradijselijk zijn ontvluchten ze het blijkbaar helemaal niet
Van Tunesiërs weet ik het niet, maar Egyptenaren vind je gemakkelijk terug in de VAE als bewakingspersoneel, samen met Pakistanis.
Citaat:
Heel veel mensen uit niet moslim landen proberen eveneens weg te raken. Congolezen Rwandezen of Russen en Polen of Bulgaren zijn niet direct moslims toch ?
Congolezen en Rwandezen, met hun taalkundige achtergrond hebben een pak minder keuze. België of Frankrijk.
In de VAE zijn ze niet welkom. Daar willen ze harde werkers.
Oostblokkers komen naar hier om geld te verdienen, niet om hun goestinkskes door te drukken. En hoeveel verschillen die eigenlijk van een "ouwe belg", uitgezonderd een donkere melancholie en een nog diepere zucht naar drank? (goeie reden voor hen om niet naar de VAE te gaan)
Citaat:
Of zijn de latino's die massaal naar de VS trekken dan moslims ? Vraag het eens aan Trump die weet er alles van Waarom waarom ??
Naar waar moeten ze anders trekken? Met peperdure vliegtuigreizen naar Rusland,waar ze niet welkom zijn. de VAE waar hun duidelijk belijden van het Christendom niet gesmaakt wordt?
Of naar Europa? Dat doen ze ook, die rijk genoeg zijn. Net een oudejaarsavond doorgebracht met zo'n hoopje Cubanen.
Citaat:
Volgens mij ontvluchten mensen hun land gewoon opdat ze hopen denken of menen dat het ergens anders beter zal zijn voor hun portemonnee.
Waarom denk je dat welstellende Belgen nu nog hun land ontvluchten om naar Monaco te gaan wonen ? Of miljardairs naar Zwitserland ? Vraag het eens aan Eddy Merckx of aan ABBA waarom

Alles draait om geld beste vriend...de rest is totaal onbelangrijk.
Van simpel redeneren heb jij anders ook wel kaas gegeten.
Daar komt u met een duidelijk punt.
Ik was ook aan't kijken naar emigratie. Noorwegen, Alaska, Zweden zijn bekeken. En toch zit ik nog steeds in deze steenrijke kleptoparticratie. Omdat ik het hier eigenlijk nog comfortabel voor de bakker heb. Ben nog niet rijk genoeg om mijn voordeel te halen uit die belastingsparadijzen (U vergeet de Britse Kanaaleilanden als Gurnsey...)
Maar waarom spoelen er geen 10000den moslims aan in Zuid Amerika? Of in de rijkere delen van het oostblok?
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.

Laatst gewijzigd door maddox : 17 januari 2018 om 07:08.
maddox is offline   Met citaat antwoorden