Los bericht bekijken
Oud 26 november 2010, 20:37   #101
stropke1000
Parlementslid
 
Geregistreerd: 27 maart 2010
Berichten: 1.710
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Grondstoffen besparen, geld is maar een middel om ruilhandel te vergemakkelijken.


Ik noem het gewoon kijken naar de toekomst

In mijn geval betere kwaliteit gereedschap, zodanig ik nog beter, sneller en gerichter grondstoffen kan besparen. Tijd is voor mij een heel beperkte grondstof, waar ik niks van kan bijmaken, en maar met veel moeite kan ruilen of aankopen.

Nog meer? Je lijkt wel een linkse rakker, die als enige oplossing voor enig probleem gewoon meer taxen wil heffen om de "rijkdom" nog dunner te spreiden zodanig niemand nog enige reden heeft om meer moeite te doen om een meer materialistisch/hedonistisch leven te leiden.

Dat doen we. Het enige verschil is dat transport van deze verreweggistan tomaten goedkoper uitkomt dat de overtaxeerde tomaat van lokale boeren. Die Peruviaanse tomatenboer moet geen 25 optellende milieutaxen betalen op zijn persoonlijk transportmiddel. Die Chileense bonenboer ontsnapt aan een inkomenbelasting die meer dan 50% bedraagt.
Je hebt gelijk hoor,
Als ik ergens geld kan besparen doe ik het ook,
Maar het gaat over milieu,
Ik zie de oplossing als ; hoe meer vervuilend hoe meer betalen,
Elektrabel doet juist het omgekeerde hoe hoger uw verbruik hoe lager de tarieven.
Zie jij een andere oplossing?
Het omgekeerde hoe minder vervuilend hoe meer kadoo's(subsidie's)zie ik geen oplossing , tenzij men het bespaarde geld in zijn kast legt.
Wat voor zin heeft het om aan de ene kant minder vervuilend te zijn en aan de andere kant meer?
Je zou kunnen met het bespaarde geld de lokale duurdere tomaten te kopen,maar denk niet dat je dat zal doen.
Ook de lokale producten goedkoper maken is een oplossing via btw verlagen bvb.

Laatst gewijzigd door stropke1000 : 26 november 2010 om 20:52.
stropke1000 is offline   Met citaat antwoorden