Los bericht bekijken
Oud 26 november 2010, 21:06   #102
stropke1000
Parlementslid
 
Geregistreerd: 27 maart 2010
Berichten: 1.710
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Grondstoffen besparen, geld is maar een middel om ruilhandel te vergemakkelijken.


Ik noem het gewoon kijken naar de toekomst

In mijn geval betere kwaliteit gereedschap, zodanig ik nog beter, sneller en gerichter grondstoffen kan besparen. Tijd is voor mij een heel beperkte grondstof, waar ik niks van kan bijmaken, en maar met veel moeite kan ruilen of aankopen.

Nog meer? Je lijkt wel een linkse rakker, die als enige oplossing voor enig probleem gewoon meer taxen wil heffen om de "rijkdom" nog dunner te spreiden zodanig niemand nog enige reden heeft om meer moeite te doen om een meer materialistisch/hedonistisch leven te leiden.

Dat doen we. Het enige verschil is dat transport van deze verreweggistan tomaten goedkoper uitkomt dat de overtaxeerde tomaat van lokale boeren. Die Peruviaanse tomatenboer moet geen 25 optellende milieutaxen betalen op zijn persoonlijk transportmiddel. Die Chileense bonenboer ontsnapt aan een inkomenbelasting die meer dan 50% bedraagt.
Wat heeft links/rechts daar nu mee te maken?
Wat die overtaxeerde lokale boer betreft en die chileense bonenboer zonder taxen, het moet omgekeerd.

Laatst gewijzigd door stropke1000 : 26 november 2010 om 21:10.
stropke1000 is offline   Met citaat antwoorden