Los bericht bekijken
Oud 18 september 2022, 19:08   #131
Piero
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Piero's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2010
Locatie: Nederland
Berichten: 15.530
Standaard Vervolg

Inmiddels heb ik gezien dat na indrukken van het rode driehoekje een veldje verschijnt waarin men een rapport kan schrijven over de vermeende overtreding. Dat lijkt mij overdreven. Een overtredjng moet zo evident zijn dat dit met een steekwoord kan worden gemeld. De moderatie kijkt er naar en beslist over een gevolg.

Een meerkeuze-menutje met trollen, spam, schelden, (zelf)promotieof commercieel, en annuleren lijkt mij voldoende. Indien de melding tot een ban zou leiden dan verwacht ik dat de moderatie beslist met ten minste twee stemmen. Vervolgens >

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Piero Bekijk bericht
[ --- ]
2) Wees aardig en beleefd

We moeten er met zijn allen een uitnodigende omgeving van maken. Behandel iedereen met respect. Een stevige discussie is toegestaan, maar houd het netjes.

3) Geen haatdragende taal of pesten

Zorg ervoor dat iedereen zich veilig voelt. Geen enkele vorm van pesten is toegestaan en kleinerende opmerkingen over bijvoorbeeld ras, religie, cultuur, seksuele geaardheid, geslacht of identiteit worden niet getolereerd.
Wat kan de moderatie hierin betekenen ? Dat wordt uitgedrukt in de naam en titel Pontifex, want dat betekent 'wegbereider' en bruggenbouwer; van 'pons' en 'facere'.

Pontifex maximus' is gereserveerd voor de paus, de hoogsre bruggenbouwer dus. Maar foute pausen bouwden hoge muren om Vaticaanstad en stelden gewapende wachters aan. Dat was niet bevorderend voor de sfeer in de maatschappij. Zo bestaat dit forum natuurlijk niet om de moderatie te dienen, maar om de maatschappij te dienen.
Piero is offline   Met citaat antwoorden