Los bericht bekijken
Oud 24 april 2012, 08:40   #43
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.297
Standaard

Het gedrag van het Belang, om toch maar in het bedje van de NVA te mogen kruipen, begint op Van Den Driessche achtige ongewenste intimiteiten te gelijken.

Een neen is een neen.

En als we uitleggen waarom die neen een neen is, en we geven ALS VOORBEELD het fenomeen De Winter aan, dan moet ge niet afkomen met PERSOON De Winter.

Ik was nog voorstander van hulp aangeboden te krijgen vanwege het Belang, niet voor onze mooie ogen, maar ten dienste van de Vlaamse zaak, via dat zogenaamde gedoogbeleid.
Anderen waren daar minder voorstander van, wegens 'de gevaren'.
Die anderen hebben gelijk gekregen, als we de toestand in Nederland bekijken.


Mag ik herhalen: ik heb goede vrienden lokale mandatarissen Belangers. Zij zijn destijds naar het Blok gegaan omwille van de hardere communautaire lijn.
Ik geef hen gelijk dat ze trouw blijven aan hun partij.
Maar mochten ze overkomen: ze zijn welkom.
(ik weet dat ze niet zo rechts zijn, zelfs gematigd centrum zijn; maar ze worden beschimpt door links en daardoor onbewust naar rechts gedreven ... in woorden, maar niet in daden;
ze vertellen soms aan hun voorzitter dat het vreemdelingendiscours op mensenmaat gebracht moet worden, om meer in overeenstemming te komen met onze volksaard, maar .... het systeem De Winter ...)


Zolang ze niet overkomen, geeft ik hen de raad: doe wel en zie niet om.
Ga voor één zaak: een maximum aan totaal aantal V-stemmen.
(en ze mogen zelfs trachten stemmen af te snoepen van ons, natuurlijk!! Maar liefst geen Vlaamse stemmen wegduwen naar de oude machtspartijen ...)
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline