Los bericht bekijken
Oud 30 oktober 2017, 19:03   #51
Oma
Europees Commissaris
 
Oma's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 februari 2010
Berichten: 6.655
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Ik heb buiten af en toe een snotneus niet veel meer vandoen met snotters. Verder is de samenleving veranderd maar samenlevingen zijn steeds in evolutie....er is inderdaad minder respect voor vele dingen en niet alleen voor ouderen. Anderzijds werd er destijds als oudere ook niet veel van U verwacht. Je mocht naast de kachel wegkwijnen. Maar dat gebrek aan respect geldt ook voor autochtonen ....
Ik denk inderdaad dat je vroeger ,we spreken dan van de gouden jaren ,minder kans maakte om overvallen te worden. Anderzijds bleven oude mensen ook meer binnen..ze moesten wel want er was gewoonweg niks voor ouderen. Nu zijn de activiteiten voor oudere mensen ontelbaar. Dus ja wie is nu nog echt oud. Als je op je tachtigste ook nog gaat tennissen is het misschien normaal dat jongeren je ook niet meer direct zien als een oude sukkel .Waar gingen mijn grootouders nog naartoe na zonsondergang ? Voor zover ik weet zijn die mensen nooit s'nachts op straat geweest..Die gingen niet naar Benidorm ..die volgden geen opleiding meer die gingen niet meer naar voorstellingen en allerhande activiteiten.Nu lopen oudjes van 90 nog rond op straat rijden met de moto of de auto en gaan zelfs nog gretig met vakantie. De kans dat een oudje nu wordt overvallen is daarmee natuurlijk ook een pak toegenomen.

Zou het niet kunnen dat iedereen zijn tijd waarin hij jong sterk en onbevangen was ziet als de betere tijd ? Ik denk dat jongeren geen heimwee hebben naar onze tijd ...die vinden hun tijd nu best leuk ...Zels uit geschriften is gebleken dat zelfs de Romeinen als spraken van een gebrek van respect voor ouderen en dat tijden niet hetzelfde waren en dat is 2500 jaar geleden.

Hier kijk wat Socrates al vertelde over de jeugd van toen

https://www.volkskrant.nl/opinie/-so...eren~a3378807/

En wie zegt dat het vroeger beter was wel die heeft altijd voor 50 % gelijk. Ik vond vroeger heel veel dingen beter. Echter zijn er ook dingen die ontegensprekelijk zijn verbeterd. Aan ieder om in te vullen wat hij beter of slechter vind.
Daar is em weer met zijn zelfkastijding.... Schei ermee uit om telkens het respectloze wangedrag van 'andere culturen' onder de mat pogen te vegen met de dooddoener 'dat autochtonen dat ook doen', dat is kleutergedrag bij gebrek aan argumenten.

Oude mensen maakten minder kans om overvallen te worden omdat ze meer binnen bleven?! Jouw grootouders zijn nooit 's nachts op straat geweest?
Tiens, vroeger zaten héle wijken op straat, ze zetten hun stoelen aan de straat en wandelden rond in hun wijken om praatjes met de buren te maken...waarover en welke tijd jij het hebt, is een raadsel, alleszins NIET over vlaamse steden/gemeenten waar contact met buren als vanzelfsprekend was! Je hoefde zelfs je deur niet te sluiten, je auto niet af te sluiten want mensen bleven met hun handen van andermans spullen AF!
Dát is er veranderd sinds de komst van dat vreemd, respectloos gespuis, die kennen geen mijn en dijn, die eigenen zich alles toe omdat ze wanen er recht op te hebben als gewaande superieuren.

En ouderen hebben vandaag de dag OOK het récht om overal te gaan en staan waar ze willen ZONDER overvallen, aangevallen of uitgescholden te worden, OOK 's nachts! Maak het even, wij zouden ons moeten verstoppen en binnen blijven omdat vreemd crapuul geen enkel normbesef heeft en pikt wat het krijgen kan?

Elk weldenkend mens weet immers hoe de vork in de steel zit, jouw pogingen om telkens op de splinter in de ogen van autochtonen te wijzen verdoezelen de balken in de ogen van de superieur gewaande, respectloze en westers hatende moslims helemaal niet.
En noem eens de 'dingen die ontegensprekelijk verbeterd' zijn?
Pensioenen misschien? Openbare dienstverlening? Levensstandaard? Veiligheid? Lonen? Criminaliteit? Gelijkheid? Zorg? Rechten (voor de Belg/autochtoon? Want ook daar is er verschil) Gérechtigheid? Levenskwaliteit? Menswaardig leven?
__________________
Drie dingen kunnen maar kort verborgen blijven:
de zon, de maan en de waarheid.
Oma is offline   Met citaat antwoorden