Los bericht bekijken
Oud 9 mei 2022, 15:33   #1
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.062
Standaard Kabouter Plop nieuwe voorzitter CD&V?

https://www.msn.com/nl-be/nieuws/oth...ec2617657f832e


Dat zou goed zijn voor Sammy

Stelt ook burgemeester van Affligem Walter De Donder zich kandidaat als voorzitter voor CD&V? Die kans bestaat, zegt hij zelf bij Radio 2, al wil hij er nog wat langer over nadenken. Afgelopen weekend maakte Sammy Mahdi bekend dat hij opnieuw kandidaat-voorzitter is, nadat partijvoorzitter Joachim Coens vrijdag zijn vertrek had aangekondigd.

Uit de stemming blijkt dat slechts 8,7 procent van de bevraagden nog voor CD&V zou stemmen, de partij zou de kleinste van Vlaanderen worden. Joachim Coens besliste daarom een stap opzij te zetten als voorzitter van CD&V. Walter De Donder, burgemeester van Affligem en ook burgemeester in Samson, vindt wel dat Coens zijn best gedaan heeft.

“Ik vind dat hij altijd zijn uiterste best gedaan heeft. Ik heb hem zeer recent nog gesproken en ik heb toch de indruk dat hij daar echt zijn schouder onder zette. Hij heeft veel op de rails gezet. Ik betreur dat we nu in deze situatie zitten, maar wie is verantwoordelijk? Is dat alleen de voorzitter? Dat denk ik niet. Er zijn in onze partij nog een aantal mensen die hadden moeten scoren, maar dat niet gedaan hebben. En nu moet de coach weg.”
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden