Discussie: Brussel opgegeven ?
Los bericht bekijken
Oud 11 mei 2007, 07:23   #81
k9
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 31 oktober 2003
Berichten: 10.341
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
Mij maakt het weinig uit waar het parlement ligt, zolang het maar niet in mijn stad is. Het parlement is dan ook niet echt het meest essentiêle van een hoofdstad. De sociaal-economische hoofdstad is Brussel.
Sociaal niet hoeveel vlamingen komen er naar brussel voor plezier?, economisch wel.


Citaat:
er zijn meer mensen die elke dag van en naar brussel gaan en die dat niet zo vinden meevallen. En de treinen zitten op spitsuren ook stampvol.
Wat dat allemaal bewijst is heel simpel: Brussel is de hoofdstad.
Dus de stad met het meeste file is de hoofdstad? rare redenering.


Citaat:
Een hoofdstad kost per definitie geld eh, maak van Antwerpen een hoofdstad en dan gaat daar veel poen naartoe.
Onzin, buiten enkele kosten voor parlement ed (die je nu ook in brussel hebt en die niet bij dat miljard zitten) kost het niks extra. Er bestaat niet zoiets als een hoofdstad belastinge voor steden he?

Citaat:
Je beweert dat je veel in Brussel komt, maar ik ben toch niet geneigd jou niet te geloven, wat je hier zegt suggereert zelfs dat je nog nooit een voet in Brussel hebt gezet en nog nooit de grote torens aan 't Noordstation hebt gezien.
Grappig, pakte jaren de tram en later bus tot het noordstation en heb dus vele uren op die dingen staan staren.

En nee, zeg me eens, zal brussel die torens afbreken? Nee, zullen die bedrijven weg gaan? Nee er zal dus NIKS veranderen. De vlamingen die er nu werken zullen dat nog steeds doen hoor.

Zeg me dus eens wat er negatiefs aan zal zijn.


Citaat:
de economische motor. Als jij dat niet belangrijk vindt, tja...
Concreet, WAT zal er veranderen, jij schijnt te denken dat brussel verhuist of er een muur rondkomt zodat het afgesloten is van vlaanderen.


Citaat:
die allemaal langs Brussel gaan...
Zijn vrij in de EU, het is dus van weinig belang dat die in brussel of vlaanderen zitten.

Citaat:
Jij wil een nieuwe politieke hoofdstad om bureaucraten te huisvesten, maar dé sociaal-economische kern van Vlaanderen sta je af... goe bezig. Volksverraad zou men dat ooit genoemd hebben.
Ik zeg nergens dat brussel weg MOET, maar dat is nu eenmaal de realiteit dat dit kan gebeuren als vlaanderen onafhankelijk word.
__________________
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country."



-Hermann Goering (1893 - 1946)
Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor

The second in command of the Third Reich
k9 is offline