Los bericht bekijken
Oud 17 november 2017, 16:06   #2
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.619
Standaard

Citaat:
Tegenwoordig worden we op alle televisiekanalen bestookt met oproepen van de UNESCO betreffende de hongersnood in de Hoorn van Afrika.
Ik 'kakte' het bijna in mijn broek toen ik die zin las.

Het woord 'tegenwoordig' stoorde mij serieus in de zin van, dat ik in mijn leven nog niets anders geweten heb, dan dat men aan het zagen & zeveren was om geld te storten om de hongersnood in Afrika 'op te lossen'

Ik ben zo omstreeks 1302 geboren dus dat is al lang aan de gang dat je op tv uitzendingen ziet waar kindjes in de straten liggen met dikke buikjes opgegeten van de vliegen. Docu's en andere uitzendingen waar kinderen de hoofdrol in spelen en de zieligste smoeltjes moeten trekken dat lijkt op psychologische oorlogsvoering.

Dan kan je u de vraag gaan stellen: waarom neuken die er nog steeds maar op los als je op voorhand weet dat je dat kindje niet kan voeden en het op straat moet laten sterven of aan zijn lot over laten of hopen dat er een goede ziel gaat voor zorgen in de EU?

Ik ben er volledig met akkoord dat er een oplossing moet gezocht worden maar men mag niet verwachten dat wij (de EU) dat zomaar in één tel kunnen oplossen. Dat probleem zit véél dieper in de zin van dat er misschien zijn die er veel geld met verdienen om dat zijn gangetje te laten gaan aldaar.

p.s. weeral aan 504 daarjuist
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 17 november 2017 om 16:10.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden