Los bericht bekijken
Oud 5 augustus 2022, 11:18   #19
Oma
Europees Commissaris
 
Oma's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 februari 2010
Berichten: 6.645
Standaard

Ah, zie je, daar komt de digitale aap uit de mouw: mensen lokken om meer controle te krijgen via digitale meters want er is veel tegenstand ondanks dat de vlaamse dievenbende beweert dat de digitale meter verplicht zou zijn - dat is trouwens weer maar "op zn belgisch/vlaams verplicht" en blufpoker want je hebt het recht om een bekabelde meter te vragen - die overigens nog steeds niet beschikbaar zijn - én een verplichting is ook nog een inbreuk op Art. 15 van de grondwet dat de onschendbaarheid van de woning waarborgt.
Dat maakt een verplichting dus ongeldig.

Verder zijn de huidige ferraris meters veel duurzamer dan de digitale meter én bij gezondheidproblemen door straling van draadloze wifi kan men zelfs de wifi niet meer uitzetten want dan zet je jezelf zonder elektriciteit.
Bij de uitrol van slimme meters in de USA hebben hackers in het verleden al gaten ontdekt. En in Nederland moesten er in mei al 36.000 digitale meters met kapotte sensoren hersteld worden.

Dus proberen de machtswellustigen maar weer om de installatie en het gebruik van digitale meters aan te moedigen door de gehoorzame sheeple te belonen met de mogelijkheid om enkel hun werkelijke verbruik te kunnen betalen, zodat de staat toegang en meer controle heeft tot in je woning en op termijn alles zou kunnen bepalen wat je doet in je eigen huis.
Want met digitale meters wordt het een koud kunstje om elke ongehoorzame burger te chanteren door apart af te sluiten zonder dat de buurman of de hele straat er last van heeft.
De politiek schuwt misdrijven zoals discriminatie, afpersing en chantage niet, dat hebben we de afgelopen tijd meermaals kunnen vaststellen - met het CST deden ze namelijk exact hetzelfde: gehoorzame vaxxers mochten meer en ongevaccineerden werden gediscrimineerd.
Net zoals vaxxers erin geluisd werden, zo wordt al wie een digitale meter toestaat er ook ingeluisd want op termijn bepaalt de staat dan zonder twijfel wanneer gij nog moogt verbruiken en de was doen terwijl je er nog peperduur voor betaalt ook.

En natuurlijk hebben energieboeren daar ook geen oren naar:
Veel meer administratieve rompslomp, veel meer werk om elke maand eindafrekeningen voor werkelijk verbruik te moeten berekenen én ze verliezen miljarden aan voorschotten die gedurende het jaar teveel betaald worden. (Zwevende intresten zullen uitzonderlijk nog wel bestaan of ze gokken ermee)

Ik ga voor duurzaamheid, ik betaal duur voor elke verbruikte kwh dus heb ik het recht om altijd zelf te bepalen hoeveel en wanneer ik verbruik dus komt die digitale brol er niet in want ik wil geen chanterende, bemoeizieke nazi-pottenkijkers in mijn privé-leven en mijn privé/onschendbare woning.
__________________
Drie dingen kunnen maar kort verborgen blijven:
de zon, de maan en de waarheid.

Laatst gewijzigd door Oma : 5 augustus 2022 om 11:19.
Oma is offline   Met citaat antwoorden