Los bericht bekijken
Oud 28 december 2010, 20:36   #11
Groentje-18
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 februari 2004
Berichten: 18.625
Standaard

Dit is zeer triest. Niet in het minst omdat de draagmoeder dingen heeft meegemaakt die ze niet wou (meemaken).

Over je conclusie:
er zijn mensen die om tal van redenen abortus plegen. Zomaar (!!!) omdat het kind ongewenst en ongepland was en nu niet in het leven past, om financiële, relationele en medische redenen, omdat het een ziekte of handicap heeft, ...
deze mensen kunnen nadien wel nog kinderen krijgen, gesteld dat de abortus geen veranderingen brengt aan hun fertiliteit.

Dan komen we terug op iets wat terecht werd aangehaald (ik geloof door Maddox) in de discussie over consguine huwelijken: er zijn tal van ouders die kinderen willen, maar niet in de mogelijkheid beschikken om er één te krijgen.
Ze moeten zeer veel doorstaan (medisch, financieel, sociale onderzoeken, ...) om er toch maar voor in aanmerking te komen.
Terwijl er anderzijds mensen zijn - de "vruchtbaren" - die aan de lopende band kinderen 'kweken', terwijl ze de kinderen amper kunnen grootbrengen. Maar gezien ze vruchtbaar zijn en het voorrecht hebben om probleemloos kinderen te kunnen maken, is dat blijkbaar geen enkel probleem en is er geen reden om de opvoedingskwaliteiten in vraag te stellen.

In dit geval, vind ik dan ook niet dat je zomaar tot die conclusie mag overgaan. Alleen al omwille van de reden dat koppels/mensen die abortus aanvragen en wel vruchtbaar zijn, probleemloos aan een nieuw kindje kunnen beginnen en dus wel die kans krijgen.

Maar bovenal begrijp ik niet, dat je in zo'n verschrikkelijk gesofisticeerde en delicate materie als draagmoederschap niet alle mogelijke voorvallen veel beter contractueel vastlegt. Over zoiets moet toch gesproken worden voor je eraan begint vind ik. Achteraf kan je dan nog zien wat je ermee doet. Maar je kan m.i. bijvoorbeeld moeilijk van een heel Christelijke vrouw (of iemand echt anti-abortus) gaan verlangen dat ze in haar lichaam ongeboren leven laat weghalen, omdat het leven minder overeenkomt met wat jij gewenst had.
__________________
Bedankt!
Groentje-18 is offline   Met citaat antwoorden