Los bericht bekijken
Oud 12 januari 2017, 16:01   #55
HOUZEE !
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 oktober 2008
Berichten: 4.837
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JBM Bekijk bericht
Kom buiten en doe iets zou ik zeggen. Het is toch allemaal niet kommer en kwel?

Waarom zit mijn stamcafe bijna iedere openingsdag afgeladen vol? Waarom heb ik een vriendenkliek waarbij het mogelijk is af en toe onverwacht binnen te springen bij de andere en dat dan altijd een aangenaam weerzien is? Waarom brengen dorpsactiviteiten tegenwoordig ongezien veel volk op de been? ....

De wereld is natuurlijk veranderd i.v.m. 40 jaar geleden. Maar de kille, afstandelijke samenleving die hier geschetst wordt, daar herken ik me niet in.
Ik kom uit een stad waar de mensen worden verondersteld van goed te kunnen drinken. Of een ajuin nu water drinkt of bier, hij kapt dat allemaal goed naar binnen en hij weet er niet af.
Als ik met vrienden eens op stap ga in een andere stad, dan merk je dat ook goed, we zijn veel betere drinkers en het is misschien zelfs genetisch, niet aangeleerd. Toch moeten wij ons net zoals alle Vlamingen aan die absurde alcohollimieten houden, terwijl wij veel meer kunnen verdragen.
De sterksten moeten zich weer eens aanpassen aan de zwaksten!
En suikerwater drinken op café, pff, waarom gaat ge op café als ge toch geen plezier moogt hebben.
En verdrietig zijn, dat lukt ook alleen met bier.
Gelukkig zijn hier nog veel cafés op wandelafstand, maar hun aantal neemt zienderogen af.
Ik ben niet optimistisch
HOUZEE ! is offline   Met citaat antwoorden