Los bericht bekijken
Oud 13 december 2020, 13:25   #24
Max van Dietschland
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Max van Dietschland's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 juni 2005
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 12.950
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Lucifer, Satan, Belzebub, Iblis, en ga zo maar door, zijn hersenspinsels. Bedacht door de mens om het Kwade te verpersoonlijken. Evenmin bestaan er geen boze geesten en/of djinns. Want moesten ze bestaan, dan zouden er al heel wat mensen daar last van gehad hebben, gelovig of ongelovig. Het zijn vooral mensen met een aanleg voor (vaak religieuze) hysterie die de zogenaamde duivel ervaren. Ik heb de duivel nog nooit gezien of ervaren. Noch djinns. En mijn kennissenkring maar evenmin.
De duivel kan rekenen op een hele horde volgelingen : demonen, kwade geesten, heksen, tovenaars en politici (zoals Egbert Lachaert bijvoorbeeld, de voorzitter van de partij van de dood).

Wat heksen en tovenaars betreft, zijn niet alle mensen met bovennatuurlijke krachten slecht, het gaat enkel om diegenen die hun krachten ten dienste stellen van de duivel of hun krachten hebben ontleent aan de duivel. Sommige mensen met bovennatuurlijke magische krachten kunnen zichzelf ook ten dienste stellen van de Heer. In de middeleeuwen bijvoorbeeld is dat onderscheid niet altijd voldoende gemaakt.
__________________
NIET MIJN REGERING - TIJD VOOR VLAAMSE ONAFHANKELIJKHEID - EIGEN VOLK EERST

https://www.youtube.com/watch?v=8kd7y2bBhgo
Max van Dietschland is offline   Met citaat antwoorden