Discussie: bitcoin
Los bericht bekijken
Oud 18 november 2022, 03:05   #1502
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eurosceptic Bekijk bericht
Toch wel, omdat het crashen van exchanges de waarde van crypto compleet onderuit haalt. Je hebt niks aan crypto in een hardware wallet, die je niet naar een adres in Guatemala kan verzenden (exchange nodig) of waarmee je geen salade van Albert Heijn kan kopen.
Ik begrijp dat niet, dat je die niet naar Guatemala kan sturen. Dat is juist het gemakkelijkste met crypto ! Als er 1 ding is dat je NIET doet met een exchange, dan is dat wel "crypto versturen", he. Ik zie een exchange enkel maar als iets waar ik crypto koop (om op mijn wallet te zetten) met fiat, of waar ik crypto aan verkoop om fiat te krijgen. Er staat zo goed als nooit iets op mijn "account" bij een exchange, tenzij een klein beetje zakgeld. Als ik er fiat naartoe stuur is dat omdat ik crypto wil kopen, en dan staat die fiat daar niet lang ; en eens ik crypto heb gekocht op een exchange haal ik die daar natuurlijk direct van af om in mijn eigen wallet te hebben.

Als ik crypto ergens voor gebruik (om internet diensten te kopen) dan gaat dat van mijn eigen wallet naar die dienstverlener, he, nooit via een exchange.

Het enige probleem met de salade van Albert Heijn is dat die geen crypto aanvaardt, zoniet zou het juist heel gemakkelijk zijn.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden