Los bericht bekijken
Oud 30 juli 2021, 12:29   #15
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.285
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
prinses Elisabeth beëindigt militaire opleiding op rotsen in Marche-les-Dames, waar koning Albert I viel[/b]

Prinses Elisabeth (19) heeft haar militaire opleiding afgerond op een heel bijzondere plek: Marche-les-Dames, waar haar betovergrootvader Koning Albert I is overleden. De voormalige vorst kwam daar in 1934 om het leven na een val van de rotsen. Tijdens haar laatste militaire stage heeft prinses Elisabeth uitgerekend in Marche-les-Dames ook aan rotsklimmen gedaan. Maar dat is volgens het Paleis louter toeval.

Weeral een Belgische mijlpaal.
...
Is de afronding van dit schooljaarke meer of minder mijlpaal dan de afronding van het 5de studiejaarke, of 4de middelbaar?

Ik meen me te herinneren van ooit gelezen te hebben, toen destijds prinske PHPHPHilippe hetzelfde deed, dat alle examens voor hem vervangen werden door "een gesprek over de stof met de prof". Geen punten werden gegeven.

Dat zal nu ook wel zo geweest zijn.

Nu, ik twijfel niet aan haar inzet of kwaliteiten, omdat ik deze niet ken. Ze interesseren me ook niet.
Ik ben niet tegen haar, niet tegen hare papa; alleen maar tegen het ondemocratische concept "monarchie".
Ik maak gebruik van mijn politieke vrijheden om te streven naar een grondwetswijziging die o.a. voorziet in een republiek. Liefst voor Vlaanderen, en Wallonië kiest zelf maar wat ze wensen.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is nu online   Met citaat antwoorden