Los bericht bekijken
Oud 22 maart 2018, 16:23   #2079
Kallikles
Secretaris-Generaal VN
 
Kallikles's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 oktober 2005
Berichten: 21.225
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Langs beide kanten zijn in het verleden onrechtmatigheden gebeurd.
Het gaat niet over onrechtmatigheden of kanten kiezen. Het gaat over etnische zuivering. De neoconservatieven van TheFourHorsemen zijn voor etnische zuiveringen, net zoals ze voor invasies zijn. Ik ben tegen.

Citaat:
Ik zie echter niet in waarom de Palestijnen vandaag de dag meer recht zouden hebben op dat stuk grondgebied dan dat de Vlamingen hebben op Frans-Vlaanderen, de Grieken op grote delen van Anatolië...
De Vlamingen zijn nooit verdreven uit Frans-Vlaanderen. Die zijn gaandeweg verfranst en Frans-Vlamingen hebben de hoogste functies in Frankrijk kunnen bekleden, net zoals een zekere Charles de Gaulle uit Lille. De broer van zijn grootvader streedt naar verluidt voor de rechten van de Nederlandstaligen in Frankrijk.

Er is dus geen vergelijking mogelijk. Met de Grieken is er al meer vergelijking mogelijk, maar de enige vergelijking die opgaat is met Zuid-Afrika. Mensen als Mandela of Desmond Tutu hebben ook die vergelijking gemaakt: het gaat in beide gevallen om een koloniseringsproces dat leidde tot het vestigen van een apartheidsregime met Bantoestans voor de "inboorlingen".

Het is ook frappant dat dezelfde staten en politieke ideologiën die destijds Zuid-Afrika steunden, nu Israël steunen. Israël en Zuid-Afrika onder apartheid waren ook sterke bondgenoten.

Citaat:
De realiteit vandaag de dag is dat Israël bestaat. Israël ontbinden en alle joden verdrijven is niet realistisch.
Wie spreekt er over ontbinden en verdrijven? Volgens jou kan het enige alternatief voor etnische zuivering en apartheid nog meer etnische zuivering zijn?

Kijk naar wat er in Zuid-Afrika is gebeurd. Jullie rechtsen krijsten toen dat als apartheid zou vallen de blanken zouden verdreven worden en alles zou verslechteren. Maar Zuid-Afrika is een mooi multicultureel land geworden. Spijtig genoeg is het economisch beleid erg liberaal-kapitalistisch gebleven en is de armoede en ongelijkheid bijgevolg onvoldoende aangepakt. Het is wel een gigantische vooruitgang t.o.v. apartheid.

Citaat:
Wat zou er volgens u gebeuren indien Israël vandaag de dag de blokkade van Gaza volledig en onvoorwaardelijk opheft?
Het einde van de apartheid zoals in Zuid-Afrika.
__________________
islamophobie et bêtise ordinaire:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden