Los bericht bekijken
Oud 2 december 2017, 20:46   #48
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.235
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
Citaat:
http://wegenenverkeer.be/projecten

Toekomstige projecten
Ik schat 1/50 van Nederland...
en dan zijn het nog meestal altijd planningen zonder data of wat ze begroten om de missing links weg ze werken, hier en daar een spitsstrook...

Naja aan Oosterweel gaan ze toch serieus beginnen hoop ik?

Een vb van een Vlaamse aankondiging, die weg ken ik toevallig (zelfs in het weekend file):
Citaat:
http://wegenenverkeer.be/projecten/h...-ranst-fase-3b

Heraanleg N14 in Zandhoven en Ranst: fase 3B

Het Agentschap Wegen en Verkeer verwacht midden 2018 te kunnen starten met het derde en laatste deel van de heraanleg van de N14 in Zandhoven en Ranst. Dan wordt in fase 3A het stuk N14 tussen de Kerkstraat en het Shell-tankstation net voorbij het op- en afrittencomplex Massenhoven (19) van de E313 vernieuwd. De tweede deelfase, fase 3B, loopt van vanaf het tankstation tot aan het kruispunt van de N14 met de Nijlensesteenweg. De uitvoering van deze tweede deelfase is echter nog niet voor meteen: de werken beginnen ten vroegste in 2021. Eerst moet nog de procedure voor de grondverwervingen opgestart worden. Dat gebeurt ten vroegste eind 2018.
En dan komt er geen meter capaciteit bij... verkeersdoorstroming bevorderen ? Que? Komen er dan extra lange afslagstroken naar de snelwegoprit? Blijft die Shell daar nog liggen?

Citaat:
Welke werken zijn gepland?

Met een volledige herinrichting van de weg wil het agentschap de verkeersveiligheid en de verkeersleefbaarheid van de N14 aanzienlijk verbeteren. Dit met bijzondere aandacht voor zwakke weggebruikers. Sommige kruispunten zijn immers onoverzichtelijk en onveilig. De geplande werken moeten de gewestweg veiliger maken en de verkeersdoorstroming bevorderen.

De heraanleg omvat de volgende werken:

aanleg veilige en comfortabele fietspaden
structurele vernieuwing van de weg, berm en grachten
herinrichting kruispunten
nieuwe riolering
nieuwe verlichting
aanpassen en vernieuwen nutsleidingen
nieuwe carpoolparking
verhogen van brug over Albertkanaal

Laatst gewijzigd door Micele : 2 december 2017 om 20:59.
Micele is offline   Met citaat antwoorden