Los bericht bekijken
Oud 5 juli 2014, 15:42   #237
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Lezer Wim vroeg De Wever in de chatsessie of de N-VA iets wil doen voor de 800.000 Arcopar-coöperanten, waarvan hij er zelf een is. "Ook in mijn gezin is er een slachtoffer", antwoordde De Wever verrassend. "Mijn inwonende moeder heeft er 4.000 euro uitstaan. Ik vind het evident dat de slachtoffers vergoed worden, maar dan wel in eerste instantie door degenen die hen bedrogen hebben. Pas als die alles op tafel gelegd hebben, mag men wat mij betreft de belastingbetaler aanspreken."

http://forum.politics.be/showthread.php?t=198009

Daarna heeft N-VA in verkiezingscampagne met regelmatig deze partijlijn bevestigd.
Nu goed opletten, he.

Als ik zeg: "pas als je eerst al je soep opgegeten hebt, mag je wat mij betreft je dessert eten",

wil dat voor mij niet echt zeggen:

"je moet je dessert opeten".

Het wil voor mij zeggen dat "je soep opeten" belangrijk is.

Maar BDW gaat er hier van uit dat dat gerechtelijk niet zou kunnen afgedwongen worden, en dat hij dus als VOORWAARDE om ER ZELFS NOG MAAR MOGEN AAN TE DENKEN om de belastingsbetaler te laten opdraaien (het standpunt van de CD&V), men eerst al zeker ende vast het ACW zijn spaarpot moet leegmaken. Aangezien hij weet dat die volstaat, is dat dus eigenlijk een totaal hypothetische voorwaarde.

Alvorens je er maar aan denkt van je dessert aan te raken, EERST UW SOEP BINNEN ! (en als je je soep binnen hebt, zal je waarschijnlijk te verzadigd zijn om nog maar aan uw dessert te denken, maar dan kunnen we erover praten).

Gezien het standpunt van de EC, is al dat voorwaarden stellen dus overbodig: er is geen dessert meer.

Laatst gewijzigd door patrickve : 5 juli 2014 om 15:46.
patrickve is offline