Los bericht bekijken
Oud 23 maart 2007, 20:36   #85
Valentinus
Gouverneur
 
Geregistreerd: 24 december 2006
Berichten: 1.321
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon Bekijk bericht
Als jij je baseert op oude teksten en gezegden van mensen die 60 jaar geleden iets zeiden en ondertussen zelf niet meer bestaan, om de mensen van vandaag te evalueren, dan betekent het dat je gewoon geen goede argumenten meer hebt om jouw standpunt te ondersteunen.

Laat mij even recente woorden gebruiken, niet van één of andere ideoloog uit 1950, maar van een huidige leider van Israel's vijanden. Zo begrijp je misschien beter wat er echt speelt: Daar moet Israel tegen opboksen : Hezbollah, Hamas etc....

Als je dit weet dan begrijp je ook waarom elke stap die Israel zet in de richting van vrede en goede wil altijd en zonder enige uitzondering wordt beantwoord door terroristische moorden, raketaanvallen en andere gruwel.
Laten wij even hernemen. Mijn thesis was dat zionistisch Israel een lange termijn strategie voert: de oorspronkelijke bewoners verdrijven en ze vervangen door inwijkelingen die het zionistisch regime goed gezind zijn. (dit zijn niet altijd gelovige joden of behorend tot het joodse ras). De oorspronkelijke bewoners werden naar steeds kleinere delen verdreven maar het doel - openlijk gezegd - was toch ze terug te brengen tot een onbetekende minderheid. Op jouw advies ben ik in de bib teksten gaan zoeken die de problematiek bespreken. Wat opvalt is dat de strategie lijkt te lukken: het aantal inwijkelingen (kolonisten?) neemt toe. De oorspronkelijke bewoners worden weggepest (blokkades, vernielen van woningen, onteigeningen, breken van beenderen van opstandige jongeren, moorcommando's). Het is duidelijk - en daarom de oude teksten - dat de lange termijn strategie onveranderd wordt verder gezet.

It is the duty of Israeli leaders to explain to public opinion, clearly and courageously, a certain number of facts that are forgotten with time. The first of these is that there is no Zionism, colonialization or Jewish State without the eviction of the Arabs and the expropriation of their lands." Yoram Bar Porath, Yediot Aahronot, of 14 July 1972.

De middelen die hierbij gebruikt worden zijn van die aard dat veel gelovige Joden - ook in Antwerpen - zich duidelijk afkeren van die misdaden.
Ook nu zeggen de moderne leiders dat de vluchtelingen niet mogen terugkeren? Wanneer ik met ingewekenen spreek zeggen zij eerlijk dat zij een homogeen land willen. Tot daar. Maar had men hetzelfde niet kunnen bereiken met de onteigende bewoners een billijke vergoeding te betalen. Nu heeft men de indruk dat de externe vijand moet dienen om de heterogene groep van inwijkelingen (Marokkanen, Ethipiërs, Argentijnen, een enorme aantal van de ex-Sovjetlanden,..) bij elkaar te houden.
Het huidige Israel is een enorm experiment. Voor bepaalde aspecten moet men bewondering hebben. Maar de beestachtigheden gaan soms toch te ver.
__________________
Zolang de Vlaamse Eerste minister meent recht te hebben op een jaarsalaris van 254 000 euro, terwijl de Nederlandse Eerste minister met 170 910 (incl. vakantiegeld en eindejaarspremie) genoegen neemt, ben ik van overtuiging dat de splitsingen in gewesten en gemeenschappen meer met zelfverrijking te maken hebben dan met het welzijn van de bevolking.
Valentinus is offline