Los bericht bekijken
Oud 7 april 2019, 12:05   #35
Eurosceptic
Minister
 
Geregistreerd: 19 mei 2014
Berichten: 3.818
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Waarom zou je als single een huis of appartement kopen, als het zo plezant is om vanaf je eerste wedde alles op te doen aan uitgaan, muziek, eten, reizen, kleren, auto ...?

Afgezien daarvan is er één categorie die specifiek het slechts af is: singles die uit een vechtscheiding komen, en kinderlast hebben.
Mensen in onze Belgische samenleving gaan er steeds vanuit dat iemand die gestudeerd heeft of hard werkt, zijn droomhuis perfect kan realiseren. Ik hoor het mijn ouders nog zeggen. Met de verdubbeling van huizenprijzen tijdens de afgelopen 20 jaar zien we dat dit duidelijk verandert. Dat het grootste merendeel van de bevolking een partner nodig heeft om een huis te kunnen kopen.

Het creëert een geweldige druk om samen te zijn. Het alternatief voor iedereen die minder dan 2200 euro netto/maand heeft, is blijvend te moeten huren/ geld weggooien. Als resultaat daarvan floreren datingsites momenteel (ze gooien je dood met reclame op tv) en gaan mensen relaties aan met puur financiële doeleinden. Al zullen ze dat natuurlijk nooit toegeven.

Minimum 70% van die relaties gaan de komende 20 jaar op de klippen lopen. En van die 30% die samenblijven zijn er een hoop mensen die het doen voor de kinderen of voor geld. Die gedachte is toch totaal deprimerend.

Ik heb het geluk dat mijn ouders vastgoed bezitten, en dat hun bezittingen uiteindelijk op mijn naam terecht zullen komen.
We zien nu al op de vastgoedmarkt dat in 60% van de gevallen ouders hun kinderen geld toestoppen. Ik wil zelf minimaal 1 kind, en zal garanderen dat dat kind niet afhankelijk wordt van een relatie te moeten hebben om een huis te kunnen kopen.

De nieuwe realiteit is dat niet je job, maar wel je afkomst en de keuzes van je ouders bepalen of je succesvol zal zijn. Met keuzes bedoel ik dan hoeveel kinderen ze maken, en hun partnerkeuze die al dan niet tot een scheiding leidt.

Een bekwame ingenieur die 3 kinderen maakt met een vrouw waar hij uiteindelijk door in een vechtscheiding terecht komt, heeft het nog niet zo mooi voor elkaar.

Mijn doel is uiteindelijk om het familievermogen verstandig te beheren en zelfs uit te breiden. Ik heb dan ook een grondige hekel aan mensen die vinden dat de erfbelasting nog omhoog moet
__________________
Wat van mij is, is van mij! En wat van jou is, is van ons

Laatst gewijzigd door Eurosceptic : 7 april 2019 om 12:07.
Eurosceptic is offline   Met citaat antwoorden