Los bericht bekijken
Oud 27 juli 2019, 07:03   #1850
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN
 
Hoofdstraat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2017
Berichten: 22.833
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dade Bekijk bericht
Ik ga even een stelling posten waarom ik denk dat Rusland niet de schuldige is, wie het wel is laat ik in het midden.
Waarom denk ik dat Rusland niet de dader is ?
Wat zou in deze context voor rusland de slechts mogelijke situatie zijn ?
Ik denk dat dit het volgende is , het reguliere russische leger schiet met een luchtdoelraket de boeing uit de lucht. Eens duidelijk is wat er is voorgevallen is er geen ontkennen aan.
Wat gebeurt er dan en wat zijn de gevolgen ?
Om daar een idee van te krijgen kijken we baar gelijkaardige gevallen in het verleden en hoe die afgehandeld zijn, het zou namelijk niet de eerste keer zijn dat een lijntoestel door toedoen van een reguliere strijdmacht is neergehaald.
Rusland zal zich bij de betrokken landen excuseren voor het per vergissing neerhalen van het vliegtuig, men zal met een of andere verklaring komen waaruit moet blijken dat het om een misverstand gaat, men betuigd spijt en vergoed de nabestaanden en de eigenaars van het toestel.
Dan spreken we over een bedrag van om en bij de ( toestel +/- 100 miljoen euro 300 pasagier aan ongeveer 200 000 euro per persoon is 60 miljoen euro ) 160 miljoen euro.
Dus voor 160 miljoen euro zouden de russen van heel het gedoe vanaf zijn. De gevolgen welke we nu allemaal ondervinden lopen in de miljarden. De russen weten dit ook, en toch kiezen ze niet voor deze uitweg. En ik denk dat dit is omdat ze niet de schuld op zich willen nemen van iets waar ze niet schuldig aan zijn. 160 miljoen is voor een staat gelijk rusland peanuts. En voor ons met ons begrotingstekort eigenlijk ook.
Inderdaad, de VS heeft ook een burgertoestel van Iran neergeschoten in vredestijd en heeft niet eens spijt betuigd, ze hebben een bedrag van 90 miljoen onderhandeld en dat was het. Omgerekend is dat nu ongeveer 150-200 miljoen.

Maar de Russen weten ook wel dat het nu niet zo makkelijk zal zijn en officieel waren ze er niet en hadden ze geen BUK geleverd, die aanklacht voor massamoord bewijst dat wel. Ze gaan het dus nooit kunnen toegeven, zeker niet tegenover een onderzoeksteam waar 1 van de strijdende partijen de leiding heeft.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden