Los bericht bekijken
Oud 10 oktober 2018, 19:53   #46
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.867
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Er zullen wel wat voorbeelden zijn in doorgaans minder democratische landen. Maar ik zie de Engelse overheid toch niet rap binnenvallen in de Ecuadoraanse ambassade om Assange te pakken.
Om te beginnen is een ambassade geen consulaat.

Een consulaat is in de praktijk een "bureau" waar landgenoten "in den vreemde " geholpen worden met hun problemen en vragen.

Een ambassade,de VERTEGENWOORDIGING van een land is al wat anders.Een ambassade is geen "stukje vreemd grondgbied",het blijft grondgenbied van het ontvangend land,maar luidens Internationale afspraken is het aan de Ambassadeur en enkel aan de Ambassadeur te bepalen wie er dat stukje grondgebied betreedt...(dus inclusief overheidsdiensten van het ontvangende land)..

Het binnenvallen van andermans consulaat zou een zwaarwichtige zaak zijn tussen de 2 betrokken landen,maar het binnenvallen van andermans ambassade zou een uitdijende internationale zaak worden omdat een fundament van de Internationale rechtsorde en diplomatie aangetast wordt....


Iran heeft dergelijk incident uit 1979(als ik me niet vergis) met de Amerikaanse ambassade LANG,HEEL LANG en zeer DUUR mogen betalen.....het is eigenlijk nog niet uitgewerkt,die KEMEL...
__________________
Hij die zijn denken verandert wanneer het bewijs voorligt levert ontegensprekelijk het bewijs dat hij denkt.

Laatst gewijzigd door kelt : 10 oktober 2018 om 19:55.
kelt is offline