Los bericht bekijken
Oud 13 januari 2018, 00:27   #17
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.228
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kojak Bekijk bericht
Maar ja gaat dan zelf verder over snelwegen, en daar kom je tot net dezelfde vaststelling als ik.
Ik had het over snelwegen in mijn posting.
Dus we zitten op dezelfde golflengte.
Op de Antwerpse R1 is al 100 kmh en wslk op andere plaatsen ook (Gent-viaduct is 90 kmh), er is niet dus zeker niet overal algemene 120 kmh. Vanaf een verbodsbord C43 geldt de algemene 120 niet meer.

Dus juist niet, Nordrhein-Westfalen is veel dichtbevolkter dan België, en heeft desondanks maar 1/3 van zijn snelweglengte snelheidslimieten. Of de identieke verhouding met gans Duitsland. Ik heb daar een overheidsbron van, zelfs actueel van juni 2017. Uw drogreden frequente op- en afritten houden geen steek.

Maw ook uw argumentering van bepaalde omstandigheden houdt helemaal geen steek. Duitsland versus Nordrhein-Westfalen past dit dus niet toe.

Belgie heeft genoeg goede snelwegen ver buiten ballingsgebieden. Zelfs Vlaanderen is minder dicht bevolkt en heeft een dunner snelwegennet vergeleken met de 2200 km van Nordrhein-Westfalen.
En 's nachts heeft BE in de regel verlichte snelwegen, wanneer er amper verkeer is. Een algemene snelheidslimiet heeft NIETS te maken met rijomstandigheden, ook de algemene minimumsnelheid van 70 kmh op autosnelwegen heeft niets te betekenen indien artikel 10.1.1 het niet toelaat.

Ik heb dus de indruk dat je Duitsland helemaal niet kent, en het verschil tussen artikel 10 en 11 van de Belgische wegcode heb je blijkbaar niet echt begrepen.
Citaat:
Pas dit toe in België, en het is ver gedaan met overal nog 120 op onze snelwegen.
Blijkbaar ken je Belgie ook niet, want als je dezelfde maatstaf neemt van Nordrhein-Westfalen heb je zelfs in Vlaanderen 2/3 van de snelwegen aanbevolen 130 kmh.

Laatst gewijzigd door Micele : 13 januari 2018 om 00:45.
Micele is offline   Met citaat antwoorden